Hänga på barncykel på cykelvagn.

sebastian_nurmela

Aktiv medlem
brukar hänga på min sons cykel över handtaget på vagnen när vi är ute lite längre rundor. Nu har han fått en tyngre 20” och väger lite mer, så känner att jag vill hitta någon annan lösning. Problemet med att ha hans cykel rullandes bakom vagnen är kanske inte optimal, då den lär studsa en del då den är ”obelastad” om man inte mjukcyklar på asfalt, som inte jag gör. Så hur ska man fästa den bakom så den inte studsar? Vill inte slänga på massa vikter eller liknande. Helst fungerade lösningar än spekulationer.

Bilagor

• IMG_9561_Original.jpeg
    IMG_9561_Original.jpeg
    1.5 MB · Besök: 184
Enligt uppgift finns inga fungerande lösningar på happy. Inte ens bibs funkar.

Kör man 20'' kanske man vill bli bogserad istället för att åka vagn?

Tror eventuellt att det nyligen avhandlats i annan tråd?

Bogsera funkar dåligt om man inte kör sakta. Provat en gång och det slutade med att grannarna gjorde en orosanmälan. Jag brukar låta han cykla så långt han vill, sen lastar jag hojjen på vagnen och har vi vart på stranden så vill han sova sen

Antog att ovan var ett skämt. Annars var mitt gapskratt olämpligt.
Min känsla är att tiden när barnen får plats/accepterar vagn överlappar rätt begränsat med tiden de cyklar 20"are?
Kanske inte värt att lägga jättemycket energi på att lösa det potentiellt snabbt övergående problemet.

Man kanske tex kan tänka dig att barnet cyklar på den 16"are som man kan tänka sig att hen haft innan de gånger det skall kombineras med vagn.

Jo soc ringde dagen efter, men eftersom jag inte har bil så brukar rundorna med vagnen bli allt mellan 10-60km och det pallar han inte riktigt med än, förutom att det går typ 10km/h då, så han brukar palla med ~10km, sen får jag trampa desto mer…

Man kanske tex kan tänka dig att barnet cyklar på den 16"are som man kan tänka sig att hen haft innan de gånger det skall kombineras med vagn.
Den har fast utväxling och han får trampa med en kadens på 200rpm i varje nedförsbacke. Bra träning, men vingligt. Börjar mecka dit växlar känns som ett jätte projekt, sen gillar han sin nya cykel..

Tillbaka
Topp