36er

Jimel

Aktiv medlem
36er

jolov

Aktiv medlem
36er

Sixten Fors

Aktiv medlem
36er
Är inte vevarna för korta? Om man är lååång kanske man vill ha 200 mm vevar, inte 165 (?) som på bild. Sedan kan jag tycka att stack, reach, hjulbas ser extremt kort ut. Ser ut som en 36er byggd för person som är typ 180 cm lång. Tycker även att den gröna skjortan var rätt ful.

ForesterGuy

Aktiv medlem
36er
Sixten Fors sa:
Är inte vevarna för korta? Om man är lååång kanske man vill ha 200 mm vevar, inte 165 (?) som på bild. Sedan kan jag tycka att stack, reach, hjulbas ser extremt kort ut. Ser ut som en 36er byggd för person som är typ 180 cm lång. Tycker även att den gröna skjortan var rätt ful.
Custombyggen, bara att specificera dina önskemål. ?

Crossmax

Aktiv medlem
36er
Sixten Fors sa:
Hört begreppet tåöverlapp?

erik h

Aktiv medlem
36er
Ett av de mer lyckade 36er-byggena hittills. Det är knappast lätt att designa såna. Ser sjukt kompakt ut och har varken knasig styrkombo eller hejdlöst tåoverlap (om ens något). Vore riktigt kul att ta bort skärmar, kedjeskydd, fågelburar och annat knäppt NAHBS-bespoke-bjäfs och provköra den i skogen.

roskai

Aktiv medlem
36er
LucasNilsson sa:
roskai sa:
Helt OT men är inte next vevar lite overkill på den där hojen?

Det är en handbyggt ramkit i titan, customstam och styre i titan, specad med xtr, dynamosetup osv.

På vilket sätt skulle next sl vevarna vara overkill? Vad skulle han kört istället? (hade väl iofs föredragit ett par WI eller liknande estetiskt)

http://theradavist.com/2018/02/2018-nahbs-black-sheep-titanium-36er/#18
Tar tillbaka overkill, man går ha hur bra och fina saker man vill på sin pendlarcykel. Men tycker inte att de passar in. Den är verkligen väldigt fint byggd med en riktigt snygg ram och fina detaljer, vi behöver inte hänga upp oss på det. Riktigt fin cykel.

Egress

Aktiv medlem
36er
Ibland är det extra kul på jobbet. Här är en av direktörernas vilda idé.
Instagram-bilder

Har själv bara haft möjligheten att ta den på en tur runt kvarteret. Helt klart en intressant upplevelse. Förvånansvärt bekväm och inte alls så slö och trög man skulle kunna tro. Förhoppningsvis kommer jag hinna ta ut den på lite stigar någon gång snart.

B9EB1BDA-B788-4D5E-B5C3-A69523F986C2.jpeg

Egress

Aktiv medlem
36er
Han är hyfsat lång. Dock inte en jätte. Jag är bara 174cm lång och kunde cykla på den hyfsat bekvämt.
Tanken är att han vill se hur de stora hjulen hanterar ojämna och korrugerade vägar. Den kommer troligtvis tas ut fullastad på en lång expedition snart.

Så spännande! Den ser lång ut? Längre än 36 kräver för att allt ska få plats tillåmed - lång cyklist?

kais01

Aktiv medlem
36er
cool bygge. sannolikt är det i stök man kan kan förvänta en mera avgjord fördel med 36. på grusväg är det t ex verkligen nära noll skillnad i rull mellan 26 och 29 så länge man inte kör med för hårt tryck. och då rullar båda sämre.

med tanke på det är det konstigt närmast bakvänt att 29 slog igenom på typ cykelvasan innan det tog sig till stigcyklingen. har funderat på hur det kunde komma sig, men tror alltså möjligen att det tidigare användandet av höga däcktryck kan ha varit en faktor? ett onödigt handikapp har det visat sig:)

36 är intressant, men hämmats av tillgången på vettiga däck. precis som det var för 29 en gång.

Egress

Aktiv medlem
36er
För de som är intresserade så har Bikepacking.com en liten artikel om 36-tummaren jag la upp en bild på tidigare. Aka. "Titanosaur". :)

Den har nu blivit uppgraderad och fått ett SRAM Red AXS / Eagle groupset.

Egress

Aktiv medlem
36er
Varför inte 39” när man ändå håller på?
Mig veterligen så finns det inga 39" offroad-däck att tillgå, så där har vi ett hinder som gör ett sådant projekt bra mycket svårare att förverkliga, vilket i sig förklarar varför inte.
Som nämnts tidigare i tråden så finns det knappt vettiga däck i 36". Precis en modell från en tillverkare med ett ok offroad-mönster och som kan monteras slanglöst.

Är dock ett snyggt renderat koncept det där.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer