Cykelvagn för femåring och bebis

Kaun

Medlem
Hej,

I min familj finns en fyraåring, som ska fylla fem i vår. Han är lite över längdkurvan. Vi har också en halvåring. Finns det cykelvagnar för att skjutsa båda dessa barn? Alltså: Stora pojken kommer snart vara fem år, och lillen fyller ett år i vår.

Min fru har satt stora pojken i en Hamax Outback, och han fick plats där. Vi är dock intresserade av Thules grejer, för de verkar få gott betyg av alla som använder dem. Mest har vi spanat efter Thule Courier 2, men den är inte i lager i någon butik nära oss.

Är det någon här som fått plats med en femåring i en Courier?

Vilka andra vagnar borde vi titta på?

Alla thules tvåsitsiga borde fungera.
Det finns en lång tråd om barnvagnar med alla upptänkliga detaljer.
Thule håller sitt pris bra. Dvs dyra beg.
Tänk på att med så stor skillnad mellan barnen så tar det inte jätte lång tid innan stora barnet är för långt för vagn.
Thule själva rekommenderar inte att cykla med vagnen förrän 1år tror jag.
Flr riktigt små barn finns hängmatta. Dock kanske mest för att gå med.
Sen finns sido och huvud stöd att sätta in mellan att de kan sitta själva och typ 18 mån.
Sikta på sport/cross/lite skulle jag säga. Väderskyddet är gött! Men det kan vara skönt med en singelvagn och barnstol pga den korta tiden den stora kan åka.

När stora barnet är för stort så får han ta en egen cykel. Så småningom tror vi att vagnen främst kommer att frakta det yngsta barnet plus ett par matkassar...

När stora barnet är för stort så får han ta en egen cykel. Så småningom tror vi att vagnen främst kommer att frakta det yngsta barnet plus ett par matkassar...
Har man plats (för bred vagn) fungerar det också såklart.
Gillar inte riktigt att lasta bredvid barnet men det går.

Vi har en Thule chariot cross med en 5-åring och en 1,5-åring. Det funkar till och från förskolan men är lite trångt. Nästa år när den stora börjar skolan får vi nog ha en annan transportlösning.

Vi köpte en Thule chariot lite 2, för 5 år sedan, sålde den precis. Fantastisk vagn som vi har använt i ur och skur. Har kört barnen plus allt möjligt i/på den. Allt från julgranar till matkassar. Står sig väldigt bra i pris när man säljer.

Vi har en Thule Sport 2. Stora tjejen är 6 nu men började klaga på benutrymmet redan vid 5 års ålder, nu kan hon som tur är cykla bredvid när treåringen och nollåringen är i vagnen.

Ni kanske ska överväga lådcykel?

Tillbaka
Topp