95% Ot Magnus Bäckstedt...

Faran

Ny medlem
Tja!

Jag jobbar i en sportbutik, igår hade vi utbildningsdag. På morgonkvisten höll en sorkdödare låda om G#*F. Sedan hade vi kurs i löparskor och sportinläggssulor. I slutet av hans tid berättar han att Magnus Bäckstedt kommer efter fikat för att hålla nästa föredrag. Jag blir knäsvag och håller på att svimma och lycks stamma fram koommeerr Magnus Bäckstedt hiit och prraatarr? Cyklisten Magnus Bäckstedt i egen hög person?? VA, VA... Kommer han hit???
Varvid föredragaren svarar: VA? Magnus Bäckstedt? cykel?? va e de? Nej...., Magnus Backskog hette han nog, eller något sånt. Jag tänker stämma honom.

Man kan ju bli ilsk för mindre än så ;-)

Lycka till med stämningen, hugg till med några miljoner så blir det mycket cykelpryttlar ,-)

Bosse

Sorkdödare...

Mer fåniga namn och uttryck som gör g-o-l-fbaneägarinnan här på jobbet skogtokig är aldrig fel :D

Hon och hennes sambo har det här: http://www.brastadgolfcenter.nu
Tydligen kan man spela där utan några som helst förkunskaper eller sånt där (grönt?) kort. Låter betryggande med helt g-o-l-f-okunniga personer försedda med tunga slagredskap och projektiler. Lägg gärna också märke till texten på g-o-l-f-peggarna på startsidan: "Sämstad G-o-l-f-arna". Sämstad uttalas här "Sämsta". En snabb titt när jag hojade förbi motsäger definitivt inte "sämst". Det stod ett gäng sorgliga typer där och vevade som f-n likt spastiska reumatiker... :)

Senast redigerad av en moderator:
Det är snack om att vi ska få prova på att spela golf en dag med jobbet. I så fall ska jag ha cykelhjälm och sköld med mig. Fast jag har landat på en golfbana en gång. Vi flög luftballong och vindarna ändrade sig från det som var planerat. Så vi nödlandade på en golfbana. Dom blev iaf berikade med en ny bunker:0 Som grädde på moset var vår lastbil tvungen att köra ut på greenen så att vi kunde lasta på luftballongen:) Gräsklipparmannen kom rusande helt högröd i ansiktet!

Som tur är har vi en ny kille på jobbet som spelar golf. När golfarna kommer så jobbar jag -bara- på cykelavdelningen dårå.

Apropå Bäckstedt så har han tyvärr haft en tung period nu med mycket sjukdom och elände.
<http://www.crazynot2.com/host/magnusbackstedt.com/>
Det ser INTE bra ut inför Paris Roubaix i början av April. Bara att hoppas på ett mindre mirakel så att han hinner komma i form...

Tillbaka
Topp