ACF-50 Bra eller hypat?

• Trådstartare Trådstartare BJS
  • Start datum Start datum

BJS

Aktiv medlem
ACF-50 Bra eller hypat?
Har hört mer än en person som tycker att det är guds gåva till mänskligheten. Personligen går min bullshit radar igång av deras reklamtexter och att produkten inte finns på några normala ställen bekräftar mitt intryck.

Tycker jag fel? Är det bra?

ACF-50 Bra eller hypat?
På en cykel? Helt meningslöst. På min gamla Lotus Elise där aluchassi möter ståldetaljer var det absolut en bra produkt för att skydda från korrosion mellan metallerna.

ACF-50 Bra eller hypat?
Försöker klura ut vad det innehåller, är inte helt uppenbart från marknadsföringsmaterialen. Inte vax, harts, silikon eller teflon står det. Gissar på en lösningsmedelsburen kletig olja med rostskyddstillsatser. Fungerar säkert superbra, precis som alla andra liknande produkter. Skiljer sig nog mest i känslan man får av att använda flyplansrymdmagi-teknologi.

ACF-50 Bra eller hypat?
Försöker klura ut vad det innehåller, är inte helt uppenbart från marknadsföringsmaterialen. Inte vax, harts, silikon eller teflon står det. Gissar på en lösningsmedelsburen kletig olja med rostskyddstillsatser. Fungerar säkert superbra, precis som alla andra liknande produkter. Skiljer sig nog mest i känslan man får av att använda flyplansrymdmagi-teknologi.
Det sägs att det inte är kletigt. Jaja, blev mest lite nyfiken.

ACF-50 Bra eller hypat?
För att förtydliga, det funkar säkert bra på cykel också, men jag har aldrig upplevt det som ett stort problem att saker och ting "gifter sig" med varandra annat än sadelstolpar och de har jag för vana att då och då lossa och har heller inte stål och alu blandat där på någon cykel idag.

På tidigare nämnda bil kunde det bli riktigt problematiskt med vissa delar av konstruktionen där aluchassit fick stål komponenter fastskruvade med risk för allvarliga chassiskador om man inte var noga med att korrosionsskydda.
Det kommer väl från flygsfären från början där ju det också är ett faktiskt problem, på en cykel duger fett och att lossa ibland :)

ACF-50 Bra eller hypat?
Jag använder det i ramarna på mina stålpendlare. Ingen har exploderat. Ingen slutsats om produktens prestanda går att dra från mina erfarenheter…

ACF-50 Bra eller hypat?
För att förtydliga, det funkar säkert bra på cykel också, men jag har aldrig upplevt det som ett stort problem att saker och ting "gifter sig" med varandra annat än sadelstolpar och de har jag för vana att då och då lossa och har heller inte stål och alu blandat där på någon cykel idag.

På tidigare nämnda bil kunde det bli riktigt problematiskt med vissa delar av konstruktionen där aluchassit fick stål komponenter fastskruvade med risk för allvarliga chassiskador om man inte var noga med att korrosionsskydda.
Det kommer väl från flygsfären från början där ju det också är ett faktiskt problem, på en cykel duger fett och att lossa ibland :)
Oki, då låter det väl som något jag kan låta bli att testa. Säkert bra, men onödligt.

Tack!

Tillbaka
Topp