Actionkamera för max 1500:-

cubeforce

Aktiv medlem
Planerar att köpa en actionkamera till sonen som är 9 år och hade tänkt ett pristak på 1500 kronor. Är det någon som har tips på en "lagom" modell vad det gäller prestanda och kvalitet. Jag har kollat lite på den här:

http://www.mediamarkt.se/sv/product...-4k-wifi-2-display-1287763.html#specifikation

Jag kan ev få tag på en beggad, knappt använd GoPro Hero Silver 4 för 2000:- Det är en tusenlapp lägre än vad de kostar nu i helgen på Elgiganten men den har legat ute till försäljning ett tag så det borde finnas prutmån. Ska jag satsa på den istället?
Är lite vilse i teknikdjungeln :)

Den där på MM känns som en dyr Eken h9 som du kan köpa på aliexpress för 400kr. Grejen är att man specar den till 4k men har 15fps (dvs i praktiken snarare seriebildtagning) vid den upplösningen vilket gör att allt över full HD 1080 är trams. På mm specar man inte ens fps vilket jag ser som ett tecken på att det där är skräp som man säljer till okunniga som bara ser till upplösning. Däremot inget fel på en billig kamera att börja med, jag tänkte själv skaffa en eken. Tittar man på reviews och filmer på yt från den känns det helt klart bra nog för mitt hobbybruk.

Det blev en GoPro Session. Den verkar vara lagom nivå för honom och den fanns i fysisk butik. Efter viss moddning fick jag fast den på hjälmen och premiärturen är avklarad med en lycklig pojk :-)

cubeforce sa:
Det blev en GoPro Session. Den verkar vara lagom nivå för honom och den fanns i fysisk butik. Efter viss moddning fick jag fast den på hjälmen och premiärturen är avklarad med en lycklig pojk :-)

Härligt. Gopro har en del rätt schyssta templates i sitt studioprogram att leka med när han har filmat en del.

Bergsmannen sa:
cubeforce sa:

Härligt. Gopro har en del rätt schyssta templates i sitt studioprogram att leka med när han har filmat en del.

Tack för tipset.

Hade jag kunna motivera ett köp hade jag slagit till!

https://www.scandinavianphoto.se/produkt/1013688404/olympus/tough-tg-tracker-svart

1027288.jpg

Tillbaka
Topp