Adapter mellan racerventil och bilventil - finns det på Jula?

niskabike

Aktiv medlem
Min nya cykelslang har en racerventil. Min cykelpump stödjer bilventil. Någon som vet om Jula har en adapter? Jag vet inte om jag söker fel - men jag hittar inte någon sådan. Men tycker att det borde finnas där.

en (flera) adapter är bra att ha oavsett, om man ska pumpa på bensinmack eller så.

funktionen är god. största fipplet är att hålla reda på den. fastskruvad på ventilen är ett av sätten. glöm inte skruva åt cykelns ventil först..

Bengt-re sa:
Örjan Lax sa:
marr sa:
Vadan denna Jula-hysteri?

Köp en bra pump istället.

Ja, och B*ltema är lika illa, fy fan!

Jag har en Biltema golvpump som jag haft i många år. Den är utmärkt Biltema rykte till trots

Tyvärr är BT- pumpen ( den dyrare) inte av lika bra kvalité som den jag gissar att du har. Men den som säljs idag funkar säkert omän gissningsvis inte lika länge.

Örjan Lax sa:
marr sa:

Jag har redan en bra pump jag är nöjd med. Så det enda jag behöver är en ventiladapter. Jag gissar att biltemas adapter är precis lika bra som alla andras. Men jag kan ha fel. Var brukar du köpa dina ventiladaptrar?

niskabike sa:
Örjan Lax sa:
marr sa:

Jag har redan en bra pump jag är nöjd med. Så det enda jag behöver är en ventiladapter. Jag gissar att biltemas adapter är precis lika bra som alla andras. Men jag kan ha fel. Var brukar du köpa dina ventiladaptrar?

Det är nog inte många på detta forum som köper eller använder adaptrar. Köp en pump som passar direkt. Eller byt pumphuvud på den du har. https://www.rosebikes.se/xtreme-21342-21342

niskabike sa:
Jag har redan en bra pump jag är nöjd med.
En pump som inte fungerar med de ventiler jag använder tycker jag är tveksamt att kalla bra,
eller åtminstone tveksamt att vara nöjd med.

Örjan Lax sa:
Använder inte ventiladaptrar. ?
+1
Skaffa en bra pump som fungerar med de ventiler du har!

/Håkan

niskabike sa:
Örjan Lax sa:
marr sa:

Hej.. ALLA riktiga cyklister köper sina adaptrar på Specialized Adapter Center, dummer!! Samma kinafabrik som alla andra, men där är de handplockade av kinesiska oskulder under fullmåne, och det är det som skiljer, dummer!! Jag brukar ha en tryckpump från Lidl, 99 spänn på rea, i cykelrummet där jag bor till pendlaren men så pumpade jag med en Specialized Commuter Pump, made in PRC, å fiifaaan vad jag körde sen!! Så funkar det!! mvh borano20

Hej.. Det finns också firmor som importerar dyrt kinesiskt skit som hamnar på sopberget alltför tidigt, likaså firmor som importerar dyrt okinesiskt skit som hamnar på soptippen alldeles för tidigt. Så det gäller att se upp... mvh borano20

Manurhin2 sa:
marr sa:
borano20 sa:
Miss Lycka 2.0 sa:
Min SKS Rennkompressor har passerat 42 år. Jag föredrar kvalitet.
Hej.. Jag med, min är nog bara 30 år. Men den kan/vill jag inte ha i cykelrummet i källaren... mvh borano20

Den är också rätt kass om man kör bredare än 23mm däck...

Kass och Rennkompressor bör inte nämnas i samma mening om inte inte står framför kass.

M

Har en rennkompressor och en clas ohlson pump. Clas Olsson är överlägsen. Väger mindre, tydligare och mer logiskt placerad skala samt lättare att få på ventilen.

Tillbaka
Topp