Ännu en tråd om köpråd...

Hoglunds

Ny medlem
God dag! Jag är ute efter en cykel med fokus på stigåkning, skog och grusvägar där det kommer förekomma mycket hopp och studs. Har pratat med kunniga inom området som jag känner och kollat med butiker för att få mig en uppfattning om vad man ska ha samt läst runt här. Ville inte kapa någon annans tråd så jag tog mig friheten att göra en ny.

Min budget är mellan 20-30k och jag köper hellre något som är av kvalité för ett dyrare pris, än skräp som strular titt som tätt. Vad ska man kika på för märken och hoj?
Har testat Scott spark, trek fuel ex 7 och specialized stumpjumper ST där den sistnämnda föll mig mest i smaken.
Finns det andra märken man bör uppmärksamma och kika på ytterligare istället för just dessa? Det finns ju mycket märken men som jag inte har någon koll på direkt. Canyon, Merida, Cube tex.

Vad säger panelen?😄

jonte987

Aktiv medlem
Låter som Nukeproof Reactor i så fall och då kanske Optic också ska vara med. Fast det blir mer 30 än 20k. I bästa fall.

Maakus

Aktiv medlem
Som nybliven Fuji ägare måste jag ju rekommendera en hoj jag aldrig har cyklat på.

En smutt utanför budget :)

Den som videon rekommenderar

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer