Aerobars till wingstyre

Bigblue

Ny medlem
Aerobars till wingstyre
Jag har i stort sett bestämt mig för att köpa en Nishiki Competion. Men, den är utrustad med "wing-styre" eller vad man nu ska kalla det för när styret inte är runt uppe på utan halvplatt. Nu tänker jag köra lite triahlon-race med denna också och är därför intresserad av att komplettera med clip on aero bars. Finns det för wing-styren eller är detta en omöjlig kombination?

Aerobars till wingstyre
Vingstyren är runda där dom sluter an mot styrstammen, med lite tur finns det plats nog för din clip-on... Annars kostar ett nytt styre från 3-500kr så det är inte allt i världen om du behöver byta heller. :-/ T

Aerobars till wingstyre
geologen skrev:
-------------------------------------------------------
> Deda Clip-One är utmärkt för ändamålet. Finns
> både för "vanligt" styre och överdimensionerat.

Tjena!

Å hur tänkte du sätta fast armstöden på ett wingbar?? Deda Clip-Black är väl klart bättre isåfall..

Aerobars till wingstyre
Kneecap skrev:
> geologen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Deda Clip-One är utmärkt för ändamålet.
> Finns
> > både för "vanligt" styre och
> överdimensionerat.
>
> Tjena!
>
> Å hur tänkte du sätta fast armstöden på ett wingbar??

Precis på samma sätt som jag gjort på min egen cykel med wingbar och Deda Clip-One. Vet du ens hur cliponen ser ut?

Aerobars till wingstyre
förstår heller inte hur Deda Clip-Black skulle vara ett bättre val, då den har exakt samma konstruktion me armstöden som Deda Clip-One :D

Aerobars till wingstyre
Är inte Deda clip black och deda clip on samma konstruktion ? Det som skiljer är väl bara att deda är i carbon . Har hjälpt en kompis att sätta dit ett deda clip on på ett wingstyre och där gjorde vi en liten fullösning och tejpade på en typ skumgummi på styret .

Aerobars till wingstyre
Deda Clip-One-fästet för OD-styre, fastsatt på styre med vingprofil. Det hade gått att flytta armstöden ytterligare ca 1-1.5 cm ut åt varje håll.

tempofn9.jpg

Aerobars till wingstyre
Tjena!

Sorry, tänkte fel.. Mitt Deda Clip Blakc har inte originalstöd på.. Där sitter stöden på "pinnen"..

Dcok får man tänka att vissa wingbars är platta mycket längre in än FSAs som Geologen visar upp..
BTW, vad gör gaffatejpen där?

edit: Till Lites wingbars ska ITMs tempobågar för ITMs wingbars passa bra..

Senast redigerad av en moderator:
Aerobars till wingstyre
Kneecap skrev:
> BTW, vad gör gaffatejpen där?

Hehe, jag hade en idé om att ha hela cykeln i silver, och nån eltejp i silver hittade jag inte, så det fick bli gaffa. Nej, jag tyckte inte heller det var snyggt!

Aerobars till wingstyre
Tjena!

Varför inte BBBs styrlinda i silver??

Bibgblue.. Är det detta styret som sitter på?

32.jpg

Isåfall är det ITMs bågar som gäller..

Aerobars till wingstyre
Japp Kneecap, bilden föreställer "den skyldige" :-). Jag har dock inte närstuderat hur många mm det finns kvar att montera något på den runda delen. Men en ITM Ultra Vip ser ut att kunna funka. Tack för snabba tips.

Tillbaka
Topp