Åktips Högbo

Hela02

Medlem
Åktips Högbo
Är det någon som har lite åktips i Högbo MTB arena? Eller är det så enkelt att alla trails är toppen och bör köras?
Jag vill gärna köra snabba trails, men gillar även tekniska delar.
Finns det några andra bra spår utanför eller i anknytning till arenan?

Åktips Högbo
Söder om Sandviken kan man köra denna snabba roliga bana.
https://www.strava.com/segments/7793922
Ganska många småstigar i området så att trycka in rutten i GPS'en är nästan ett måste för att hitta första varven.

Lite norr om finns också en som jag dock ej kört själv.
https://www.strava.com/segments/11864078
Samma där tror jag med väldigt mycket stigar i området.

Edit: Lite norr om "söder om Sandviken" alltså.

Senast ändrad:
Åktips Högbo
De svarta och röda som jag testat var bra teknisk cykling (Linn mest kuperat, inte så tekniskt). För snabbare stig rekommenderar jag Tobbe, blått spår, där det går att stå på bra. Röda Majan är skapligt lättåkt också. Det finns två längre där svårighetsgraden varierar mer men de är värda att köra, särskilt mtb 20 som tar en längre sväng iväg bort från övriga spår.

Åktips Högbo
Mankan är en riktigt trevlig bana. Men min favorit är mtb 20.
Ska sägas att jag tränar ca 8 av 10 stigpass i Högbo! Hojta till om du vill ha lite visning

Åktips Högbo
Var där förra veckan, körde sprint banan 1km kort men kul, Maja röd 5km och mtb 15 det var riktigt najs.
Favoriten var mtb 15, varierad och kul.
Finns dusch & bastu för 40:- nära stadion, såg att det fanns vandrarhem rätt nära infarten till Högbo.
Jag bodde i en kompis stuga utanför sandviken.Blir nog att åka upp en helg och prova lite fler banor.
Missa inte Burgarna på Monroes i Sandviken riktigt bra!
Tog knappt 2tim dit med bil från Stockholm.

Senast ändrad:
Åktips Högbo
Jättefin cykling på Högbo's vinter MTB banor just nu , hårda fina banor före dagsmejan ,
passa på snart tinar dom bort , förhoppningsvis har inte skogstrollen med Islandshäst grupper
trampat sönder banorna till's imorrn

Åktips Högbo
Happy är ju nästan smartare än google med rikta de trådar :) var där idag. körde "Mårten" den nya på 52 km, och sen lite olika på arenan (röda och svarta). Ante, den andra nya långa gick likadant som Mårten men sen på slutet är det väl 2 mil till efter.
Riktigt fint idag!

Åktips Högbo
Amen den var fin - lite av varje, slätt grus, traktorstig, stenbröt, rotfest, klättring, längre utförs osv.
Väldigt varierat med lite av varje.
IMG_20220519_135453.jpgIMG_20220519_125739.jpgIMG_20220519_143255.jpg

Tillbaka
Topp