Aktuellt brexitläge för oss som gillar brittiska cyklar?

Samma som jag. Om du inte får ett till mail snart från sales så är det nog på gång.
Mitt har legat ready for transportation sen 21e pga covid blockaden.
Exakt samma här. Wiggle hävdar fortfarande att paketet, trots rådande omständigheter, förväntas nå mig 30/12. Jag tvivlar.

Nu har dom skickat min kamera, men det skulle kunna dröja ända till 8e Januari preliminärt så vi får väl se. :) Sjukt spänd! DHL från Cardiff till Västerås sen till Norrköping.

Nu plingade det till och är on its way.
Enligt pn är det redan på Toftanäs hur det nu gick till. Vi får väl se. Fram lär det nog komma och troligen på rätt datum också.
C32BBBA7-8582-464B-9401-C51267C62E26.jpeg

Jag vet inte om de inte trackar innan Toftanäs eller om de menar att det är on its way MOT Toftanäs. Har för mig att jag sett mer andra ggr. Hur som helst står det tomorrow och det är ursprungligt datum.

Hmm... När jag bodde i Lund så brukade jag alltid få paketet samma dag om det var reggat på Toftanäs vid 06-tiden. Vi kan ju hoppas att de är snabbare nu för tiden!
De säger i morgon och i vilket fall är grejor ur brexit-landet. Personligen lär jag lugna mig några månader till nästa gång.

Beställde från wiggle den 26:e och fick lev datum 8 jan.
Men kikade nu på morgonen och det har gått med DHL express och kom nu på morgonen till Göteborg.
Och lev är flyttad till den 4e.
Så verkar har fått snurr på de igen

Ha telefonen med dig ÖVERALLT den dagen så du inte missar ev. avisering från chauffören, om det är hemleverans alltså! ??⌚?

Plötslig händer det! Beräknad leverans va först 7 januari, så blev verkligen positivt överraskad när jag sökte i appen nu på morgonen.
Screenshot_20201230-061308_PostNord.jpg

Samma här skulle ut och hämta verktyg i garaget. Grabben fick en ny kickbike nu på morgonen då han fyller år och när jag öppnade ytterdörren så låg paketen där. Tur man bor i mindre ort och inte så mkt klåfingriga personer. Men lite lycklig blev man iaf :)

Har ett paket som varit på väg från UK sedan 16 december. Fortfarande ingen uppdatering sedan den 17 då paketet skulle lämna landet. ?

Fick meddelandet "dispatched" idag. Puh.
-Men var får man tag i DHB i fortsättningen, det är väl Wiggles eget märke? Tycker nog att det är rätt OK grejor till bra pris.

Ser nu att paketet har ankommit Sverige och blir tullklarerat av Postnord. Lustigt då UK fortfarande är en del av EU:s inre marknad i ytterligare några timmar.

Postnord gör väl lite som de vill, och försöker gärna ta ut avgifter även när de inte borde. Gör de fel så brukar man kunna få rätt, men det är ju en del jobb.

Du kommer nog inte bli belagd med någon avgift få paketet skickades innan den 31/12-20 enligt vad jag läst (som hastigast)..

Länk tullverket
Det tror inte jag heller, det som irriterar är att PN i stället för att bara skicka ut paketet ska hålla det på något ställe innan de kommer underfund med att det inte ska förtullas, och så har det gått ytterligare en vecka.

Det tror inte jag heller, det som irriterar är att PN i stället för att bara skicka ut paketet ska hålla det på något ställe innan de kommer underfund med att det inte ska förtullas, och så har det gått ytterligare en vecka.
Kan vara att man redan ställer om flödet från UK. Grejen är säkert att man är skyldig att ta ut avgifter från 1/1 och då är det för sent att ändra om rutiner. Så man börjar redan ett par dagar innan med det hela även om avgifter inte tas ut.

Kan vara att man redan ställer om flödet från UK. Grejen är säkert att man är skyldig att ta ut avgifter från 1/1 och då är det för sent att ändra om rutiner. Så man börjar redan ett par dagar innan med det hela även om avgifter inte tas ut.

Fast risken att något inkommer den 31/12, fast att det skickas imorgon, är ju rätt låg. Mao inte så stor idé att börja stoppa paket och kolla skickat-datum förrän efter midnatt.

Det lär väl vara fler än jag som tänker undvika UK för internetköp nu. Alla ens EU-rättigheter som konsument är ju borta. Och skulle man behöva returnera någon pryl blir det nu tulldeklarationer att krångla med. Nej tack!

Det lär väl vara fler än jag som tänker undvika UK för internetköp nu. Alla ens EU-rättigheter som konsument är ju borta. Och skulle man behöva returnera någon pryl blir det nu tulldeklarationer att krångla med. Nej tack!

Precis. UK är döda för mig nu. Dels för ovanstående, dels för principen - går man ut EU ska man straffas.

Tillbaka
Topp