Ålder på denna cykel?

Totteman

Aktiv medlem
Ålder på denna cykel?
Min nya pendlare för 26x2 km om dagen.
Vad är det för årgång på denna skapelse?
Mingo Trekking 6500, 18 vxl, Shimano gripshift(3x6), växlarna Altus C50 är ju från stenåldern.

IMG_6033.jpeg

IMG_6035.jpeg

IMG_6036.jpeg

IMG_6044.jpeg

IMG_6046.jpeg

IMG_6047.jpeg

Den kommer att få lite kärlek i början av augusti…allt verkar funka i alla fall.

Ålder på denna cykel?
Ålder på denna cykel?
Min uppskattning är att den är från 93-94.
Nya däck på sikt, nya slangar till att börja med. Ska ta isär det mesta och rengöra och smörja upp allt. Tiden får avgöra vad som ska bytas. Ska se vad jag gör med styret...känns som om jag vill komma lite längre ner.
Kombipedaler m platt och SPD blir det nog.
Kan få en korg...monteras kanske...annars blir det min Vaude Aqua Back på ena sidan som får ta det dagliga...

Det här blir lattjolajban!

Ålder på denna cykel?
Min nya pendlare för 26x2 km om dagen.
Vad är det för årgång på denna skapelse?
Mingo Trekking 6500, 18 vxl, Shimano gripshift(3x6), växlarna Altus C50 är ju från stenåldern.

Visa bilaga 714684
Visa bilaga 714685
Visa bilaga 714686
Visa bilaga 714688
Visa bilaga 714689
Visa bilaga 714690

Den kommer att få lite kärlek i början av augusti…allt verkar funka i alla fall.
Troligen tidigt nittiotal av växlarna att döma. Gripshift har nog monterats senare tror jag, antagligen för att originalspakarna beckat ihop. Det var väl i den vevan begreppet trekkingcykel blev populärt samtidigt som atb ersattes av mtb:n.

Ålder på denna cykel?
Troligen tidigt nittiotal av växlarna att döma. Gripshift har nog monterats senare tror jag, antagligen för att originalspakarna beckat ihop. Det var väl i den vevan begreppet trekkingcykel blev populärt samtidigt som atb ersattes av mtb:n.
Ja, har sett att det fanns spakar på någon bild på någon Mingocykel.

Jag hoppas bli kompis med allt...är nog en vanesak.

Tillbaka
Topp