Äldre E-mtb

nordtrek

Aktiv medlem
Äldre E-mtb
Tjena Tjena Forumet

Hur är det egentligen med E-mtb som har något år på nacken ? Exempelvis ifrån 2020 talet är de ena värda att se på på andra handsmarknaden ?
Priserna är då lägre å de jag finner ser då ganska justa ut , men frågan är om de är helt slut i motorn å batteriet .
Provade å söka på forumet men fann som inget matnyttigt :0/

Någon som en tanke att tillföra ?

Tack för er Tid
Paul

Äldre E-mtb
Tjena Tjena Forumet

Hur är det egentligen med E-mtb som har något år på nacken ? Exempelvis ifrån 2020 talet är de ena värda att se på på andra handsmarknaden ?
Priserna är då lägre å de jag finner ser då ganska justa ut , men frågan är om de är helt slut i motorn å batteriet .
Provade å söka på forumet men fann som inget matnyttigt :0/

Någon som en tanke att tillföra ?

Tack för er Tid
Paul
Vad menar du med bra pris när splitter nya bra eMTB kan fås från ca 30' numera?

Äldre E-mtb
Tjena Tjena
.Ja frågan gällde just de som har några år på nacken ? Är int så intresserad utav de årsfärska .
Det är intressant å se hur de har hållt efter några års användning tänker jag .

Gissar stenhårt på att köpa årsnytt så förloras 50% bara att den tas ut från butiken ungefär som med bilar ..

Äldre E-mtb
Grejen är att bara för några år sedan var eMTB svindyra och priserna har överlag gått ner enormt mkt. Så får du en beg cykel som kostat 100' till 50% rabatt, så är den fortfarande dyrare än en ny idag.

Beg cyklar är för dyra imo, så därför kan man lika gärna köpa en ny. Får du en för runt 15-20', så visst kan det finnas en vits att kolla närmare på en beg.

Tillbaka
Topp