Alebacken 2012.

Anders412

Ny medlem
Alebacken 2012.
Har hört mig för lite och kan meddela att diskussioner om att få igång cykelverksamheten förs men i dagsläget är inget klart. För tillfället håller man på med schakt- och grävarbeten i liftspåret vilket gör ett öppnande, just idag, omöjligt.
Enligt insatta har man gjort allt man kunnat för att få igång åkningen men är nu vid en punkt där det bara är att vänta och ha tålamod.

En stor ljuspunkt i det hela är dock att det finns intresse att köra liften och att det absolut inte är någon omöjlighet att åkningen kan starta senare i sommar.

Jag tror killarna som kör liften skulle bli glada av att få lite "jag kommer" kommentarer, så är ni sugna på liftåkning i Alebacken skicka då ett mail till dem eller skriv en rad här.

Vem vet, är det många nog som stödjer backen kanske det till och med finns en chans att de sköna onsdagskvällarna återupptas.

/Anders

Alebacken 2012.
Nu när Vallåsen lagt ner liften så har Alebacken guldläge ju.
Åker gärna och hälsar på i Ale igen. Vart längesen nu. :)

Hur ser möjligheterna/intresset ut för att bygga ett längre AM/Enduro-spår från toppen?

Alebacken 2012.
Jag kommer också! Senast jag var där bröt jag revbenet så jag har lite att ta igen på spåren :-) Ett AM/enduro-spår vore också riktigt kul!

Alebacken 2012.
Här hittar du Alebacken http://www.alebikepark.se/ (gå vidare till "Hitta hit").

Peter som är med och kör liften skriver följande på Pushbike.

"Att ha öppet under vardagskvällar är inget vi har folk till som det ser ut nu så om det skall gå så behövs det fler som engagerar sig i sköta stället samt att köra liften.

//Peter"

och

"Vi kommer säkert även ha någon fixardag i backen för att piffa till lederna innan vi öppnar. Just nu väntar vi som sagt på lite grävarbeten som skall göras.

Är det någon som vill vara med och stå i liften samt engagera sig i backen så är det bara att höra av sig på info@alebikepark.se"

/Anders

Alebacken 2012.
jag är också lätt på för att komma och köra, en kväll i veckan hade ju varit mumma :-)
synd att byggdagen sammanfaller med att man ska bjuda kära mor på tårta

/C

Alebacken 2012.
magnus skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kommer också! Senast jag var där bröt jag
> revbenet så jag har lite att ta igen på spåren
> :-) Ett AM/enduro-spår vore också riktigt kul!

+1

Alebacken 2012.
Robert skrev:
> Blir det bra väder så kommer jag och testar min
> nya hjälm.

Kan du inte provramla den hemma? ;)

Alebacken 2012.
Fässberg skrev:
> Robert skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Blir det bra väder så kommer jag och testar
> min
> > nya hjälm.
>
>
> Kan du inte provramla den hemma? ;)

Det ser snyggare ut på cykeln.

Jag upptäckte att en gammal vurpa hade spräckt hjälmen så jag passade på att köpa en ny färg när CRC ändå sålde ut en ful modell.
Det blev tyvärr inte många åk för den gamla hjälmen
Jag får inte använda huvudet lite mindre när jag skall ner. ;)

Alebacken 2012.
Oj va kul... aldrig testat åka nerför innan men måste ju testa så jag kommer med min halvstela cykel =) Är ju en gubbe på 31 somrar som inte cyklat sen man var 15 så jag lär slå halvt ihjäl mig.

Alebacken 2012.
Det här låter ju onekligen spännande!

Vad är det för typ av åkning som gäller, downhill á la fullgung med flexibla, odödliga 15 åringar som styr, eller finns åkning för en HT hoj med en helstel, fysiskt inkompetent 25 åring?

Alebacken 2012.
Anders412 skrev:
> Ta på dig hjälmen, sänk sadeln och åk dit. Det
> finns åkning för alla stelhetsgrader och
> åldrar.
>
> /Anders

Blir till att skaffa en sjysst hjälm sen ska den testas

Alebacken 2012.
tellusair skrev:
>
>
> Blir till att skaffa en sjysst hjälm sen ska den
> testas

Det har funnits hjälmar att låna på plats. Dessa har väl först och främst funnits till för hyrcyklarna men kan säkert lånas ut om de är lediga (och finns kvar i år vill säga).

Alebacken 2012.
Mycket trevlig dag får jag säga.
Och spåren var ju i riktigt fint skick.
Lite bilder från mig.

Jag försöker mig på en wallride...
DSC_0002.jpg

Kx_Anders visar hur man whippar en whip.
DSC_0026.jpg

Tung landning dock
DSC_0029.jpg

En för mig okänd cyklist visar på lite stil, på sluthoppet.
DSC_0042.jpg

Sverker laddar på inne i skogen
DSC_9965.jpg

Mer Sverker i skog.
DSC_9982.jpg

Jag tog fler bilder, orkar inte lägga upp alla här dock.
Så beskåda dom i galleriet.
http://stenmark.dyndns-server.com/gallery/ale_2012_06_03/

Fullupplösning finns att hämta här:
http://stenmark.dyndns-server.com/bilder/ale_2012_06_03/

Senast ändrad:
Alebacken 2012.
Passa på att cykla på att cykla på söndag för efter det har vi ett sommaruppehåll och öppnar igen i augusti.

Öppet Söndag 8/7, kl 12:00 - 16:00

Alebacken 2012.
Nej det är inte öppet på söndag. Vi lägger upp på hemsidan (www.alebikepark.se) när vi öppnar. Inget datum är bestämt ännu. Vet inte när då vi är lite ont om folk för att kunna ha öppet.

Alebacken 2012.
Alebikepark (Alebacken SK cykelverksamhet) drivs på ideell basis sedan många år.

För att kunna hålla öppet krävs det att folk hjälper till med såväl underhåll som drift.

Ändrade förhållande gör att ett flertal av oss tyvärr inte längre har möjlighet att fortsätta, och läget börjar nu bli sådant att om inte det blir fler som kan hjälpa till så är driften i fara.

Vi som hållt på under flera år tycker att det skulle vara väldigt tråkigt om det inte kunde fortsätta med cyklingen i backen.

Ni som kan tänka er att hjälpa till att hålla det öppet -hör av er på mail info@alebikepark.se eller ta ett snack direkt med oss som sköter cyklingen.

Alebikepark

Alebacken 2012.
Det blev visst inte så mycket av de oerhörda regnmängderna som yr hade förutspått att vi skulle drabbas av idag :)
Kanonväder på eftermiddagen med sol och värme.
Lite blött och halt på stenar och rötter dock.

Brummeln gjorde DH-premiär på sin Strive.
vlcsnap-2012-08-26-19h20m11s74.png

vlcsnap-2012-08-26-19h23m54s53.png

vlcsnap-2012-08-26-19h52m38s37.png

vlcsnap-2012-08-26-19h53m57s40.png

20120826_152727.jpg

Alebacken 2012.
Skulle gärna vilja åka bort och cykla nu när jag har köpt mig en dh-cykel:) Problemet är bara att komma dit, då jag bor runt 10-12 mil norrut i Munkedal (är 17, no car).

Alebacken 2012.
marmot skrev:
> Det blev visst inte så mycket av de oerhörda
> regnmängderna som yr hade förutspått att vi
> skulle drabbas av idag :)
> Kanonväder på eftermiddagen med sol och värme.
> Lite blött och halt på stenar och rötter dock.
>
>
> Brummeln gjorde DH-premiär på sin Strive.
>

Ser bra ut.
Fick tyvärr inte upp duschen den här helgen heller. :(

Alebacken 2012.
marway, du kan normalt ta med dig cykel på Bohuståget. Hoppa av i Ytterby, så är det inte våldsamt långt kvar att cykla. Fast det kanske är i längsta laget ändå. Men nån kanske kan hämta dig där (eller i Gbg).

Tillbaka
Topp