Allt är inte guld som glimmar.

Rumpestumpen

Ny medlem
Håller på att ladda upp inför en (eventuellt) regning sommar med diverse prylar. Vad kan då vara bättre än att ägna sig åt att bygga nya hjul. Nu har jag dock stött på ett litet problem. Mina nya hjul skall nödvändigtvis vara i guld, eller snarare guldeloxerade. Därför söker jag nav, fälg och ekrar som skulle kunna bli till ett elegant landsvägshjul efter lite skruvande. Är det någon där ute som har tips på delar och var man kan finna dem. Är rädd att det inte är så mycket som finns hos den lokale handlaren eller ens inom sveriges gränser.

chris king eller tunenav finns i guld.

titanekrar går att få guldeloxerade.

Fälg blir nog lurigare, men det finns säkert om man letar lite. Annars finns det bladguld att tillgå. =)

Testa att kolla på Ebay.com där finns allt möjligt smarrigt.
Lova att du visar bilder på de pimiga fälgarna sen. ;0)
/Johan

31, 39 eller 46mm breda fälgar sitter nog som en smäck på en racer... NOT! ;)
Men dom finns i guld iaf....

sb26a.jpg

[OT ]Ah, underbar DeRosa det där, tror det var en sån jag smekte på cykelcity idag :)

Går det inte att lämna in fälgarna till någon firma som kan eloxera dom?

Köp delar som du vill ha och skicka sedan in dem på eloxering. Håller på och kollar lite på det där just nu <reklam> http://www.hexas.se </reklam> och har fått ett prisförslag på 400.- per bad, det vill säga i stort sett så många grejjer du vill, för 400.

__a skrev:
-------------------------------------------------------

> fått ett prisförslag på 400.- per bad, det vill
> säga i stort sett så många grejjer du vill, för
> 400.

SHIT! Det där skulle du inte sagt. Nu jäklar skall här badas i guld!!!!

Glöm inte bort underarbetet grabbar. Det krävs i regel en ren aluyta för att eloxera i ny nyans. Fälgarna som du vill eloxera är med största sannolikhet inte obehandlade. Visserligen är kanske vissa gamla racerfälgar det?

Nåväl. Jag har eloxerat en hel del prylar i samband med veteranbilsrenovering och vet vilket negerjobb underarbetet är. Även om det är mer förlåtande än underarbetet vid omkromning, men det är en annan historia... *phuuuw*

Jag har ett par Tunenav i guld med matchande ekernipplar. Ekernipplarna är i samma nyans som naven....
Så klart.

Det går rykten om att Tune kommer ut med ett nytt baknav i juli (ca). Jag minns inte den exakta vikten men jag har för mig att det vägde runt 160 gram. Några gram lättare än det lättaste som är idag.

Tillbaka
Topp