Alternativ till Okee

Alternativ till Okee
Som tonåring hade jag stenkoll på cyklar och tävlade både i mtb och bmx men nu ett antal år senare har jag helt noll koll. Jag brukar ändå kika in här lite grann, och har märkt att många här har betydligt bättre koll än vad jag har. Nu är det såhär, att min pojkvän har innerligt önskat sig en Okee bike till sin 30-årsdag. Nu är dom dessvärre slut överallt men tänkte höra med er om ni har nåt annat tips på tuff cykel. Pojkvännen i fråga kommer bara använda sin cykel genom att ta sig fram i Sthlm och aldrig ge sig ut i skogen. Han vill ha en enkel och cool cykel. Tips???
mvh Sofia Phillips

Alternativ till Okee
Tuff vet jag inte, men vill man ha en hoj på samma koncept så har Nishiki en oväxlad cykel som är byggd på deras hybridram. Pris runt 4000.

Alternativ till Okee
Det finns väl en norsk cykel som påminner lite om Okee i stil men är mycket, mycket snyggare. Kommer inte på vad den heter men det finns det säkert massor här som ordna inom kort. Finns i olik afärger och har roliga reklambilder... Om den inte är för dyr så tycker jag absolut som det låter som det är den han ska ha!

Alternativ till Okee
En sådan Langster finns på Sportson Katarina Bangata, fin glidare.

LangLonSetS.jpg ht=544

/STEFAN

Alternativ till Okee
Jag hade kollat närmare på Alta hojen, den är helt grym! Dessutom är den lite roligare än (Svensson)Nishiki.

Bara min 2 öre!

/Jerka

Alternativ till Okee
Sen finns ju också Kona Paddywagon och en hel drös med andra singlespeedhojar. Langstern gillar jag personligen bäst av de 'färdig packeterade'. Köp ingen Okee, då kommer han bli mobbad av alla som faktiskt gillar cyklar på riktigt :)

/C

Alternativ till Okee
Haha, nä Okee blir det ingen. Vi pratar om en kille som inte ägt en cykel sen han var 11 men jobbar som grafisk formgivare och vill ha nåt som faller honom i smaken när han cyklar till jobbet, medan jag som gammal cyklist tänker lite längre än så :) Men mobbad vill jag ju inte att han ska bli, trots allt.

Senast redigerad av en moderator:
Alternativ till Okee
Jag tycker att Specialized Langstern var fin, men den kanske skulle haft lite längre skärmar för pendling? Nishiki Hybrid SL såg lite klumpig ut i designen, men den var billig. Min favorit är nog Altan fast den kanske inte är den ultimata pendlarhojen?

/Erik

Alternativ till Okee
Under 10 tror jag att den kostar, men om någon har den hemma vet jag inte. Hur lång leverenstiden är vet jag inte heller. Fyller han snart?

Alternativ till Okee
evosmos skrev:
-------------------------------------------------------
> Den svarta räser var riktigt snygg förutom
> "Betty Leeds"-loggan. Urk, bort.

Mmm, men det var tur att de hade den loggan, annars hade mitt bankkonto stått på minus nu :)

Alternativ till Okee
Jag skulle inte rekomendera Nishikin, min erfarenhet säger mig att de har dålig kvalité på styr- och vevlager - och en bedrövlig kvalité på lacken som lossnar vid minsta lilla "stöt".

Okee är väl också ren kexkvalité?

Satsa på någon av de andra alternativen som rekomenderas, de där 2-3 tusen extra innebär att cykeln håller och är rolig att cykla på efter det första året.

Alternativ till Okee
Ja, Bad Boy är ju onekligen het måste jag erkänna. Men 9 lax för en vardagscykel är lite väl saftigt för en student. Dessutom bor jag i Uppsala där det finns lika många cykeltjuvar som studenter...

Kan ingen göra till affärsidé att hotta upp gamla vrak till snajdiga snigelspeedare, jättebilligt dessutom? Jag tycker det är betydligt mer känsla i en gammal lite kakkig ram än en fabriks ny Bad Boy, hur cool och svart den än må vara... Hjälp mig någon snälla!

Alternativ till Okee
Fixie Inc. modeller kommer att finnas tillgängliga från leverantören enl. nedan :

General availabilities:
PureBlood is available right now.
The 2008 series 1speed Bikes PeaceMaker and BlackJack will be available from end of November, the BettyLeeds roadbike punctually to the begin of season in late February 2008.

Jag har inte räknat fram priser än men det är ju kvickt gjort.
Närmast kommer jag väl att plocka hem cyklar på beställning.
På PeaceMaker's raka Straighht Bar finns ju de trevliga CarScratcher barplugs som upgrade tbh.

http://www.cycles-for-heroes.com/2008/index.html

Bilagor

• fixie_car-scratcher.jpg
    fixie_car-scratcher.jpg
    5.3 KB · Besök: 24
Alternativ till Okee
jag pendlade två mil om dagen på bmx under två säsonger. Cyklade även ut till saltsjöbaden tor, samt en vända till katrineholm från gnesta en sommardag. Visst går det fortare med räcer, men det går med bema också.

Alternativ till Okee
JKolmo skrev:
-------------------------------------------------------
> Glöm inte att gratulera pojkvännen, inte bara
> för 30-årsdagen, utan också för att ha en
> sådan super-duper flickvän!!

Verkligen, min fru vill inte se en ny cykel på väldigt länge.
Då behöver jag verkligen en Paddywagon eller en PeaceMaker väldigt mycket.
Eller kanska en Bad Boy. Hmm, en Pure Blood kanske.

Alternativ till Okee
Här kåtar ni upp mig, på riktigt, med Alto och Swobo, för att sedan ge mig en iskall dusch i form av Nishikin.

Alton var riktigt fin. Jag funderar på att börja jobba länge hemifrån bara för att köpa en sådan.

Alternativ till Okee
En Pure Blood med Sram Rival konfiguration kommer att kosta 21900- ( 23800- ungefär som rek.pris beroende på frakt till hemlandet SE ev. något lägre. )
Med Sram Force kostar den 24400- bedömbart ( 26300- )
Betänk då att det är inklusive flaskställ.

Tillbaka
Topp