Der Kaiser
Aktiv medlem
Ånej, inte ännu en däcktråd
67/69 mm över casing/dubbar på 35 i.b.Hur bred är din Butcher 2,8 och på vilken dälgbredde?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
67/69 mm över casing/dubbar på 35 i.b.Hur bred är din Butcher 2,8 och på vilken dälgbredde?
67/69 mm över casing/dubbar på 35 i.b.
Sidväggarna på grid har väl samma skydd som grid trail? Så där hade nog inte en sådan casing hjälpt. Jag tror att nästan alla däck går att förstöra, man får försöka hitta däck som går sönder lagom sällan.Ja, greppet är förvånansvärt bra, rul också! Jag körde GC på vintern som bakdäck och fick en rev som behövde salami och en rev vid fälgen, om jag inte minns fel, pga genomslag vid (för) låg däcktryck. Jag skulle ville har den i Grid Trail. Enda nackdelen är vikten. Minns inte hur mycket min 29" väger, men de 27,5x2,35 jag har just köpt till min frus cykel väger 845 gram (800 specat). Det är dock enligt trenden mot tunga däck som hos nästan alla tillverkare.
Det är ungefär det tryck jag brukar köra på den cykeln, men ska testa ett dåligt Der Baron i 2,6' som jag har liggande o se hur det känns.Min 29x2.6 är 65 mm på 35 mm fälg vid 0,9 bat, tror både casing/dobbar. Det blir 1 mm mer med mer vanlig tryck. Jag tror inte att du kommer att ser skillnaden, men kanske känns det fortfarande fel.
Sidväggarna på grid har väl samma skydd som grid trail? Så där hade nog inte en sådan casing hjälpt. Jag tror att nästan alla däck går att förstöra, man får försöka hitta däck som går sönder lagom sällan.
Börjar bli väldigt sugen på att testa Specialized. Kanske får bli det på HT:n när det är dags att byta.
Jag körde Wild AM2 på vintern med competition line. Tror aldrig jag har sladdat så mycket på rötter med framhjulet. Bak märktes det inte lika mycket. Tyckte gummit blev hårt på vintern minst sagt. Gick tillbaka till Maxxis som vanligt (men då kör jag Maxxgrip fram).Tittat runt ännu mera, det enda däcket i 2,8" som jag inte vet något om och antingen inte tror på gummit i minusgrader (Maxxterra, Black chili) eller är för tungt (Schwalbe) verkar vara (kanske, not deliverable på Bike24) Michelin Wild and competition. Ni som kört den gummiblandningen (D3x eller nåt sånt). Hur är det? Och ffa hur är det i minusgrader?
Jag tycker att Maxxterra blir hårt på vintern, och var av uppfattningen att maxxgrip är ännu värre, har jag trott fel hela tiden?Jag körde Wild AM2 på vintern med competition line. Tror aldrig jag har sladdat så mycket på rötter med framhjulet. Bak märktes det inte lika mycket. Tyckte gummit blev hårt på vintern minst sagt. Gick tillbaka till Maxxis som vanligt (men då kör jag Maxxgrip fram).
Jag har inte hittat nått däck som inte blir hårdare på vintern, men Wild AM2 tyckte jag stundtals var ocyklingsbart.Jag tycker att Maxxterra blir hårt på vintern, och var av uppfattningen att maxxgrip är ännu värre, har jag trott fel hela tiden?
Lustigt, för det gamla WildAM tyckte jag funkade bra vintertid. Eller ja, göteborgsvinter då. Är ju inte riktigt representativt kanske. Maxxterra tycker jag funkar bra för våra temperaturer runt eller strax under nollan.Jag har inte hittat nått däck som inte blir hårdare på vintern, men Wild AM2 tyckte jag stundtals var ocyklingsbart.
Jag tycker att Maxxterra blir hårt på vintern, och var av uppfattningen att maxxgrip är ännu värre, har jag trott fel hela tiden?
Jo troligen, de skall väga 955 g enl Maxxis så de väger kanske över kilot?Väger inte dhr2 2.4 över 1000 också?
Upplever du dhr2 fram som mycket mer lättrampat än MM?
Det är bara kosmetiskt om sprickorna inte är så djupa att mönstret börjar släppa.Fan.. såg att jag har torrsprickor på kanterna av mitt MM, kanske måste köpa något ändå....
Svårt att få med på bild, men ser ut såhär mer eller mindre runt om.
Vet inte om jag har så mycket att tillägga men jag tänker att det kanske kan hjälpa någon.
Jag bytte nydligen till GC Grid T7 fram och bak från Butcher Grid Trail/Grid Gripton och nu upplever jag cykeln som mycket lättare och responsiv. Tidigare var det lite som att man tog i också kom man ingen stans. Självklart så är greppet bättre med Butcher men jag märker egentligen bara skillnad i sidogreppet som var mycket bättre men jag tror ändå att min tekniska förmåga är vad som håller mig tillbaka och inte däcken.
Till vintern blir det nog ett butcher T9 fram för lite mer grepp i leran och på de våta stenarna men så länge det är torrt så kommer jag nog behålla GC fram.