Ang Skyddstejp för ram, Helicopter tape tejp

MTB_A

Ny medlem
Jag hade problem med helicopter tejp...
Upptäckte att det var skyddsplast på båda sidor av tejpen ! ? Tyvärr så hade jag redan köpt mer tejp på biltema och börjat använda tejpen. Nu har jag handlat tejp för 600kr... Men vad gör man inte för att skydda sin kolfiber ram... ?. Hoppas att tejpen fungerar efter en längre tids förvaring...då jag får tejp över. Här är lite recension av tejpen.
Biltemas skyddsfilm Doorsill protection film är 0,1mm. Man kan luras och tro att den är tjockare då det är skyddsplast på båda sidor som kastas bort...
RHINO Helicopter Bike Frame Protection Tape Film Vinyl är 0,2mm.
Det finns andra sorter som 3M helicopter tejp som är 0,36mm tydligen... Det är lättare att montera på tejpen utan att få bubblor när det är tjockare tejp har jag kommit fram till så biltemas tänker jag bara använda på små ytor för att skydda mot kablage eller undertill där det inte syns. Prövade lägga fler lager på varandra men då fäster tejpen inte lika bra så bättre att köpa tjockare tejp.

Riktig 3M har jag. Minns bara att det var skydd på en sida. Var väldigt lätt att lyckas med iaf, fick hela underröret perfekt på en gång. Den är tjock men skyddar inte mot slag så att jag tror att den ska rädda ramen, bara lacken.

Senast ändrad:
Hur applicerar man skyddsfilmen bäst? Jag har den från biltema för 129:-, har för mig att lite vatten och sopa ska fungera eller har jag fel?

high rollin sa:
Jag kör med följande https://webbutik.innotex.se/product...-paint-protection-skyddsfilm-2?category_id=53 funkar grymt bra. Då den är lite tjockare så skyddar den underröret väldigt bra från sten som slår upp. Dessutom sitter de grymt bra och gulnar inte. Haft detta i över 5 år på en mtb och det ser ut som nytt. Väldigt enkelt att applicera på cykeln.

Nån som vet om 3M SGH12 finns nån annanstans? Innitex verkar bara sälja till företag... På amazon hittar jag bara den tunnare 8671HS.

Funderar också på hur mycket som kan behövas. Bredd, längd... Beror ju naturligtvis på hur mycket man tänker klä in cykeln. Och hur är det med bredden, ni som gjort det. Nån bredd som är lättast att jobba med? Funderar på om 20 cm är för brett och svårjobbat, speciellt runt tunnare rör som på baktriangeln.

olle/frost sa:
Nån som vet om 3M SGH12 finns nån annanstans? Innitex verkar bara sälja till företag... På amazon hittar jag bara den tunnare 8671HS.

Funderar också på hur mycket som kan behövas. Bredd, längd... Beror ju naturligtvis på hur mycket man tänker klä in cykeln. Och hur är det med bredden, ni som gjort det. Nån bredd som är lättast att jobba med? Funderar på om 20 cm är för brett och svårjobbat, speciellt runt tunnare rör som på baktriangeln.

https://webbutik.innotex.se/product.html?product_id=1790&category_id=97

Verkar som att de har konsumentförpackningar man kan beställa också

joeldevahl sa:
olle/frost sa:

https://webbutik.innotex.se/product.html?product_id=1790&category_id=97

Verkar som att de har konsumentförpackningar man kan beställa också

Tack :)

Tillbaka
Topp