Ångest inför hjulköp, Crosstrail el E2200 el...?

Swoop

Aktiv medlem
CrossTrail är väl lite lättare och har dessutom UST-fälgar (bra om du vill köra slanglöst med eller utan Stans gegga). Har själv kört dem under mer än två års tid och de har fungerat riktigt bra. Inga problem alls under den tiden.

E2200 har väl vanliga ekrar vilket gör det lättare att fixa om olyckan är framme.

Annars finns det ju bra (bättre) handbyggda hjul i den prisklassen. Frågan är vad du ska ha dem till. Själv väger jag knappt 70 pannor och kör året om med mina CrossTrail på en Giant Anthem i typ Hellas, Järvafältet och vandringsleder och är inte rädd för att pina hjulen lite extra i en stenig utförslöpa.

Undvik Mavic är mitt tips, deras konstruktion av lagringen av bodyn är allt annat än genial.
Sök på glappande body så hittar du nog några trådar i ämnet.

I övrigt är Crossstrail disc bra hjul men jag köper _inte_ såna igen.
/Claes

För de pengarna får du ju fina handbyggda hjul med Nukeproof eller Hope pro2 nav, lättservat och med standarddelar. Dessutom får du välja fälg efter hur vilt du tror du kommer köra, trevligt.

Annars skulle jag ta DT, eftersom de använder vanliga ekrar och samma nav och fälgar som säljs löst.

Har kört CrossTrail Disc nu i över två år och är hur nöjd som helst.
Däremot e det e h-vete att få på vissa däck (Särskilt Maxxis CrossMark), men när de väl sitter på så sitter de :-)

Jävligt stabila och snygga, o har varit problemfria hittils!

Men visst, hittar du dom inte på en bra deal, så går det som de andra säger att få handbyggda hjul för samma pengar.

Tillbaka
Topp