Aron
Inventarie
[Aningens OT] Hur skyddar man bäst känslig utrustning i ryggsäcken?
Årets julklapp till mig själv från mannen i mitt liv, dvs mig själv, var en Gimbal till GoPro:n. Den ska självklart få följa med på mängder av MTB-äventyr, men apparaten är klent bygd, fullproppad med elektronik och dyr så jag har ingen lust att varken dränka den i random kärr eller göra en OTB på ryggsäcken.
Så, hur skyddar jag makapären bäst? Jag tänker mig en vattentät låda i plast med formskuren "foam" inuti. Jag sneglade lite på Pelican cases, men de var svindyra och jag behöver inte en massa avancerade lås och möjligheten att gömma mig bakom lådan vid en eventuell eldstrid.
Om någon har ett handfast tips så är Gimbalen med monterad GoPro ca 250 mm x Ø 50 mm.
Så, hur skyddar jag makapären bäst? Jag tänker mig en vattentät låda i plast med formskuren "foam" inuti. Jag sneglade lite på Pelican cases, men de var svindyra och jag behöver inte en massa avancerade lås och möjligheten att gömma mig bakom lådan vid en eventuell eldstrid.
Om någon har ett handfast tips så är Gimbalen med monterad GoPro ca 250 mm x Ø 50 mm.