Miss Lycka 2.0
Aktiv medlem
Är alla MTB-cyklister dvärgar?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Oskar sa:NickPick sa:Miss Lycka 2.0 sa:Medellängden ibland vuxna är klart under 180 cm.
Ja, i Vietnam stämmer det.
Dock inte i Sverige.
Stämmer iofs bland kvinnor, men eftersom jag har svårt att identifiera mig som en kvinna så är det ovidkommande.
"stor i orden, liten på jorden"
Det står ju ”vuxna” och inte ”vuxna kvinnor”. Alltså hela den vuxna populationen, hur du än slingrar dig.
Jag misstänker att statistiken för Sverige till en inte obetydlig andel är påverkad av import/exportMiss Lycka 2.0 sa:
RockyM sa:ist för att cykla med susp så kan man köpa en mindre ram! =)
Mest prylar vinner!Bengt-re sa:konscious sa:En nedlåtande och förminskande ton kan anas om sub medellängd cyklister.
Jag trodde det var den som kom först i mål som vann?
Nä. Den som klarade dopingtestet vann. Det är sedan gammalt.
Sixten Fors sa:Jag misstänker att statistiken för Sverige till en inte obetydlig andel är påverkad av import/exportMiss Lycka 2.0 sa:
Lars Vilks sa:Oj va roligt. Kalla kortvuxna för dvärgar.
Är det ok med trådar med mongos, negrer, lappar och zigenare i rubriken också?
// Vänliga hälsningar från någon mycket under medellängd.
Såklart att dvägrarna ovan är framgångsrika på tävlingsbanorna, det finns ju inga kommersiellt tillgängliga tävlingscyklar och hjulstorlekar som passar non-dvärgar. Skall de springa runt banan eller hur är det tänkt?konscious sa:Ordet dvärg förknippas med fördomsfullhet. Nino shurter 1,73 Emil Lindgren 1,70 cm.
Stora ramar är bra för nybörjare men du ska nog inte börja ge proffsen rekommendationer på ramstorlek..Sixten Fors sa:Såklart att dvägrarna ovan är framgångsrika på tävlingsbanorna, det finns ju inga kommersiellt tillgängliga tävlingscyklar och hjulstorlekar som passar non-dvärgar. Skall de springa runt banan eller hur är det tänkt?konscious sa:Ordet dvärg förknippas med fördomsfullhet. Nino shurter 1,73 Emil Lindgren 1,70 cm.
m3lk3r sa:Stora ramar är bra för nybörjare men du ska nog inte börja ge proffsen rekommendationer på ramstorlek..Sixten Fors sa:Såklart att dvägrarna ovan är framgångsrika på tävlingsbanorna, det finns ju inga kommersiellt tillgängliga tävlingscyklar och hjulstorlekar som passar non-dvärgar. Skall de springa runt banan eller hur är det tänkt?konscious sa:Ordet dvärg förknippas med fördomsfullhet. Nino shurter 1,73 Emil Lindgren 1,70 cm.
Sixten Fors sa:Såklart att dvägrarna ovan är framgångsrika på tävlingsbanorna, det finns ju inga kommersiellt tillgängliga tävlingscyklar och hjulstorlekar som passar non-dvärgar. Skall de springa runt banan eller hur är det tänkt?
Yes det stämmer att lvg för de lite mer framgångsrika. Anledningen till det är att gubbar som närmar sig pensionsåldern har kommit längre i karriären och är alltså då mer framgångsrika.grondahl sa:Mtb är väl lite loser-stämpel på? Längre personer är ju generellt mer framgångsrika så de håller väl på med lite finare sysselsättningar, ex lvg.
Dagens S-works på SCS insta är väl ungefär 80/20 Lvg/mtb
Skogling sa:Leffe sa:Oggler sa:Ligger inte förklaringen i att det på senare år blivit modernare med längre ramar. Således är mindre/kortare ramar överrepresenterade på begagnatmarknaden.
Jag är själv 185-186. Jag har gjort samma observation.
Hittar också bara s och m-ramar. Och vad jag minns så körde nästan alla, inkl undertecknad, en storlek mindre för 15 år sedan. Och det i kombination med att ramarna var mindre.
Tvärtom med racers från 80-talet dock.
Men. Vi kör en storlek större hjul i skogen.
grondahl sa:Mtb är väl lite loser-stämpel på? Längre personer är ju generellt mer framgångsrika så de håller väl på med lite finare sysselsättningar, ex lvg.
Dagens S-works på SCS insta är väl ungefär 80/20 Lvg/mtb
Miss Lycka 2.0 sa:184 cm, alltså medellängd i Nederländerna
Sixten Fors sa:Såklart att dvägrarna ovan är framgångsrika på tävlingsbanorna, det finns ju inga kommersiellt tillgängliga tävlingscyklar och hjulstorlekar som passar non-dvärgar. Skall de springa runt banan eller hur är det tänkt?konscious sa:Ordet dvärg förknippas med fördomsfullhet. Nino shurter 1,73 Emil Lindgren 1,70 cm.
smurfarfrasse sa:Miss Lycka 2.0 sa:184 cm, alltså medellängd i Nederländerna
Jag var inne en sväng på ett av Linné-caféerna i Uppsala förra sommaren. Efter mig i kön stod en grupp på sex stycken holländare (gissningsvis studenter). Tre killar, tre tjejer. Alla tjejerna var huvudet längre än mig och killarna ytterligare längre. Jag är 180 lång.
Är det fusk att kolla hos SCB?Raggamuffin sa:Miss Lycka 2.0 sa:Medellängden ibland vuxna är klart under 180 cm.
Är man vuxen om man är under 180?
Ingen av dem når upp att titta på toppen, utan en pall. Enligt obekräftade källor är vdp måttliga 184 cm, men ser ut som Snövit och de sju konkurrenterna en bit bakom.Kneecap sa:Finns en rätt bra drös med långa proffs genom åren. Van Der Poel måste ju vara närmare 190 iallafall, om man tittar på toppen just nu. (pun intended)Sixten Fors sa:Såklart att dvägrarna ovan är framgångsrika på tävlingsbanorna, det finns ju inga kommersiellt tillgängliga tävlingscyklar och hjulstorlekar som passar non-dvärgar. Skall de springa runt banan eller hur är det tänkt?
En lång negativ stam vill man inte möta när man cyklar i Afrika, helt enkeltRaggamuffin sa:Lång negativ stam tolkas som att ramen är för liten helt enkelt.
Kolla leg så att hon inte är minderårigIngvarW sa:Min fru är 149cm och kör både MTB och LVG, hur skall jag tänka här egentligen..?
Sixten överraskar med en ordvits, näst intill omöjligt ju!Sixten Fors sa:En lång negativ stam vill man inte möta när man cyklar i Afrika, helt enkeltRaggamuffin sa:Lång negativ stam tolkas som att ramen är för liten helt enkelt.
Alfakrull sa:Sixten överraskar med en ordvits, näst intill omöjligt ju!Sixten Fors sa:En lång negativ stam vill man inte möta när man cyklar i Afrika, helt enkeltRaggamuffin sa:Lång negativ stam tolkas som att ramen är för liten helt enkelt.
Kneecap sa:Tjena!
Här gäller det att ducka om man är lång, för hagelskurarna kommer fort.
smurfarfrasse sa:Miss Lycka 2.0 sa:184 cm, alltså medellängd i Nederländerna
Jag var inne en sväng på ett av Linné-caféerna i Uppsala förra sommaren. Efter mig i kön stod en grupp på sex stycken holländare (gissningsvis studenter). Tre killar, tre tjejer. Alla tjejerna var huvudet längre än mig och killarna ytterligare längre. Jag är 180 lång.
Mina barn fick badkläder istf. lvgcykel när de var små, känns som ett bra val med andra förebilder (som Sarah, Ben, Cameron, Adam)konscious sa:Alltid tyckt att många seriösa LVG-cyklister ser anorektiska ut, ju bättre dom är desto längre för sin vikt blir dom.