Är detta ett bra MTB köp i 10.000 kr klassen? Scott Scale 970

Skulle vilja påstå att i den prisklassen får du en cykel med bättre komponenter från t.ex Canyon eller Radon. Kolla även Trek X-Caliber.

Mvh

Utgå från att köpa nytt aldrig är en bra affär. Utgå också från att Scott och Specialized ger dig sämst cykel i lågbudgetklassen. Men dom kan vara snygga!

Jag köpte en Specialized Rockhopper Comp 29 tidigare i år och kan bara säga bra saker om den. Rekommenderas varmt ?

Min fru har en Scott Scale 770, samma som 970 fast med 27,5"-hjul. Hon har haft den sedan juli förra året och är mycket nöjd. Jag som är lite prylnerd rynkar väl lite på näsan åt gaffeln, men den funkar för henne. Om hon skulle få för sig att börja köra snabbt i stökig terräng och glra stora hopp så får hon nog byta till en luftgaffel.
Man ska inte bara titta på komponenterna utan även titta lite på helheten och tänka igenom vad man ska ha cykeln till. Scalen har en fin ram med bra finish och har den komponenter som duger att motionåka med. Komponenter kan man byta efter hand som dom slits ut. Det mesta handlar om om man trivs när man cyklar på den.

Tillbaka
Topp