Är sugen på nya handskar, vilka rekommenderar ni?

fredrick

Aktiv medlem
Känner att mina mtbhandskar för höst- och vårhandskar börjar att bli för varma.
Är sugen på ett par nya, sköna och prisvärda handskar, ett plus är om dom funkar både för mtb och lvg.

Korta likt landsväg eller långa likt "crosshandskar", ge mig lite tips är ni goa.
Vilka slår ni ett slag för?

Gärna modell och vart man köper dom till bra pris.

Tackar.

Senast ändrad:
FOX har ett gäng bra modeller också för rimliga pengar. Har för mig mina heter Dirt Paw inne på tredje paret.

Kör också FOX, kan inte namnet. Tunna på ovansidan, tjockare för grepp och tummen har härligt tyg som passar perfekt som snortork.

Jag kör nu på Endura Full Monty, sjukt sköna och sitter sådär bra som bara en handske kan göra, kostar dryga 200 på crc.

För landsväg gäller så klart att ha korta handskar om det inte är för kallt. Men i skogen föredrar jag lite längre fingrar. Jag kör med några 661 som ska vara för race-downhill men som är tunna som en strumpa och med någon mesh på baksidan. Varma nog att köra ned till några plusgrader på landsväg men inte så hiskeligt varma i skogen på sommaren.

Freddie L skrev:
-------------------------------------------------------
> Specialized BG Ridge. Tunna, smidiga, luftiga,
> snygga, långa fingrar.

+1.

Köpte mina maj 2010 och de har överlevt mycket träna och tävla sedan dess. Rekommenderas!

TLD air är mitt weapon of choice till allt. Har ett par 661 comp på väg och har hört mycket gott om 661 raji

Någon som vet vart i Sverige helst i Göteborgsregionen som man kan köpa
Specalized bg ridge i svart?
2011 eller 2012 års modell spelar mindre roll.

Tackar.

Allt som sitter tajt och som inte har några vadderingar i handflatan funkar fint.
Byggjobbarhandskar är också riktigt bra nuförtiden om man hittar rätt sort.

Jag passade på när jag var i Lidköping, Evalds har stort sortiment av Specialized, Fox och lite annat (Hestra?). Stod och provade handskar i minst en halvtimme. Resultatet blev Ridge.

Rekomederar dig verkligen att leta upp en välsorterad butik och prova många par, man vet inte på förhand (pun intended) vilka som passar som en handske (igen)... ;-)

Det blev en beställning på ett par Spec BG ridge från Cykelcity igår.
:)

Tack för all hjälp, ovärderligt som vanligt.

Tillbaka
Topp