hannaej
Aktiv medlem
[Artikel] DH Världscup #2: Toppåkarnas styrkor & svagheter
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jimel sa:Kul, kommer det något liknande med tjejerna?
Dessa var de som jag lyckades få tag på och prata med personligen. Inte alltid lätt att få tag på allihop :) och tror faktiskt inte Greg har några svagheter på den hör banan efter hans alla vinster på den, haha!tomcaten sa:Ja är besviken på att ni inte intervjuat king of the hill > G. Minnaar
hannaej sa:Jimel sa:Kul, kommer det något liknande med tjejerna?
Kul du vill ha med tjejerna också! Kan försöka få tag på dem till nästa helgs världscup - svårt när man inte är på plats att få tag på alla åkare bara!
hannaej sa:Jimel sa:Kul, kommer det något liknande med tjejerna?
Kul du vill ha med tjejerna också! Kan försöka få tag på dem till nästa helgs världscup - svårt när man inte är på plats att få tag på alla åkare bara!
hannaej sa:Dessa var de som jag lyckades få tag på och prata med personligen. Inte alltid lätt att få tag på allihop :) och tror faktiskt inte Greg har några svagheter på den hör banan efter hans alla vinster på den, haha!tomcaten sa:Ja är besviken på att ni inte intervjuat king of the hill > G. Minnaar
Vernersson sa:Rachel Atherton kvalade 13,3 sek snabbare än tvåan Tracey Hannah, på samma tidsdiff hamnar herrar P1-25...
Är det bara jag som tror att tjejernas åkning kommer vara ganska förutsägbart vad gäller vinnaren? ;)
Vernersson sa:Rachel Atherton kvalade 13,3 sek snabbare än tvåan Tracey Hannah, på samma tidsdiff hamnar herrar P1-25...
Är det bara jag som tror att tjejernas åkning kommer vara ganska förutsägbart vad gäller vinnaren? ;)
H. sa:Rena rama novemberkåsan där i skogen. :)
H. sa:Varför ska man behöva vänta en timma på männens tävling? Jag hade ju avsatt ett par timmar nu från klockan två... värdelöst.
larsaw sa:H. sa:Varför ska man behöva vänta en timma på männens tävling? Jag hade ju avsatt ett par timmar nu från klockan två... värdelöst.
+1 vad ska jag nu göra för att inte dricka upp DH-bärsen i förtid... :/
larsaw sa:Kom igen nu Bruni!!!
MCM_team sa:Gwin kraschade visst på en relativt enkel del av banan......Hade han hållit sig på hjulen så hade det nog blivit en tid riktigt nära Minnaar. Så hjulstorlek är nog inte allt.....
Dock tror jag att Fort William är en bana som passar 29"or. Med det sagt så tror jag ändå att de flesta teamen kommer köra 29" väldigt snart (så fort de hunnit utveckla sina egna 29").
marr sa:Var är rimligheten i deras nya uppdelning? 80herrar kör final? , 16damer. 16 av typ 25.
Luthman Photography sa:marr sa:Var är rimligheten i deras nya uppdelning? 80herrar kör final? , 16damer. 16 av typ 25.
Det förvånar mig att det där inte skapat mer rabalder. Den bakomliggande idén är att banan blir så uppkörd tills herrarnas toppåkare ska köra så för att minska på slitaget så minskade man på antalet damer och juniorer som får köra finalerna. Men herrarna är lika många, så jäkla urballat resonemang att man blir trött.
Kapa herrarnas startfält med 30% istället och ge lite mer utrymme till damerna och juniorerna. Det är väl de som behöver det mest.
Luthman Photography sa:marr sa:Var är rimligheten i deras nya uppdelning? 80herrar kör final? , 16damer. 16 av typ 25.
Det förvånar mig att det där inte skapat mer rabalder. Den bakomliggande idén är att banan blir så uppkörd tills herrarnas toppåkare ska köra så för att minska på slitaget så minskade man på antalet damer och juniorer som får köra finalerna. Men herrarna är lika många, så jäkla urballat resonemang att man blir trött.
Kapa herrarnas startfält med 30% istället och ge lite mer utrymme till damerna och juniorerna. Det är väl de som behöver det mest.
Jimel sa:Tyckte det var trist med lerpartiet på 15m som avgjorde en tävling som var så lång.
Som någon skrev på instagram "det är inte CX där man springer med cykeln" ?
Sen får man se lite lite utav åken, man ser starten sen nästa gång cyklisten dyker upp i bild så har det gått 3-4 minuter.
Luthman Photography sa:Jimel sa:Tyckte det var trist med lerpartiet på 15m som avgjorde en tävling som var så lång.
Sen får man se lite lite utav åken, man ser starten sen nästa gång cyklisten dyker upp i bild så har det gått 3-4 minuter.
Produktionskostanden skulle nog öka avsevärt om man behövde kasta in tillräckligt med kameror och kameramän för att täcka en större del av banan.
H. sa:Varför ska man behöva vänta en timma på männens tävling? Jag hade ju avsatt ett par timmar nu från klockan två... värdelöst.
hannaej sa:Jag vet inte vad ni tyckte om kommentatorerna igår men jag var sjuk besviken. Tyckte inte de kunde sina grejer vilket jag aldrig varit med om tidigare? T.ex. när något hände med Coulanges gear box direkt i start gaten - de nämnde knappt det och sen säger de något som "Im not sure but I don't think that bike has a derrailleur" halvvägs ner och sen säger de inget ingen? De måste ju veta om cykeln tycker man? En rätt stor detalj lixom? Sen var de flera punkor som de missade att kommentera eller inte upptäkte förrän halvvägs ner, även om de var tydligt från mycket högre upp? De var lixom bara inte på överhuvudtaget? Nån mer som tyckte det eller är jag bara petig nuförtiden?
hannaej sa:Jag vet inte vad ni tyckte om kommentatorerna igår men jag var sjuk besviken. Tyckte inte de kunde sina grejer vilket jag aldrig varit med om tidigare? T.ex. när något hände med Coulanges gear box direkt i start gaten - de nämnde knappt det och sen säger de något som "Im not sure but I don't think that bike has a derrailleur" halvvägs ner och sen säger de inget ingen? De måste ju veta om cykeln tycker man? En rätt stor detalj lixom? Sen var de flera punkor som de missade att kommentera eller inte upptäkte förrän halvvägs ner, även om de var tydligt från mycket högre upp? De var lixom bara inte på överhuvudtaget? Nån mer som tyckte det eller är jag bara petig nuförtiden?
Luthman Photography sa:Jimel sa:Tyckte det var trist med lerpartiet på 15m som avgjorde en tävling som var så lång.
Produktionskostanden skulle nog öka avsevärt om man behövde kasta in tillräckligt med kameror och kameramän för att täcka en större del av banan.
Tidigare år har de väl eftersänt damernas race. Det tycker jag var bättre rent tittarmässigt. Då kan de dessutom klippa åken bättre eftersom de hade fler kameror än vad som visades under livesändningen.hannaej sa:H. sa:Varför ska man behöva vänta en timma på männens tävling? Jag hade ju avsatt ett par timmar nu från klockan två... värdelöst.
Därför att Topp 80 Herr måste komma ner efter damerna innan de kan börja "live"sända Top 30. Håller med - värdelöst men svårt att komma runt om de inte eftersänder damernas med en timme...
Jimel sa:hannaej sa:Jag vet inte vad ni tyckte om kommentatorerna igår men jag var sjuk besviken. Tyckte inte de kunde sina grejer vilket jag aldrig varit med om tidigare? T.ex. när något hände med Coulanges gear box direkt i start gaten - de nämnde knappt det och sen säger de något som "Im not sure but I don't think that bike has a derrailleur" halvvägs ner och sen säger de inget ingen? De måste ju veta om cykeln tycker man? En rätt stor detalj lixom? Sen var de flera punkor som de missade att kommentera eller inte upptäkte förrän halvvägs ner, även om de var tydligt från mycket högre upp? De var lixom bara inte på överhuvudtaget? Nån mer som tyckte det eller är jag bara petig nuförtiden?
De kanske inte heller fick se vad som hände mellan start och 3-4 minuter in i loppet? En åkare tappade dom ju bort och visste inte vad som hänt. Sjukt.
Men håller med, dom brukar ha bättre koll