[Artikel] Enduro World Series Finale

Aron

Inventarie
8DuncanPhilpott.JPG

Happys Hanna Jonsson summerar finalen i Enduro World Series från italienska Finale Ligure.

Läs artikeln: http://happymtb.org/?p=18637

+1
Kalasbra kört och rapporterat!

Fast det verkar svinjobbigt med Enduro. Jag trodde mest det handlade om färgglada kläder.

/Johan

Tack så mycket! Alltså vi tävlade nedför 2300 h m så antar att vi måste tagit oss upp lika många också :)

NilsK skrev:
-------------------------------------------------------
> Snyggt!
>
> hur många höjdmeter klättrades det?

Tack så mycket! Alltså vi tävlade nedför 2300 h m så antar att vi måste tagit oss upp lika många också :)

Grymt bra RR!

Den där tävlingen lät verkligen enormt jobbig :-) Starta dag 2 med 20 km klättring kan ju knäcka vem som helst…
Innan jag fattade att det var 2 dagar så vet jag inte vad jag tänkte när jag läste 95 km och hiskeligt många höjdmeter :-P

Bra och kul läsning från ett underbart ställe.

Finale Ligure rekommenderas starkt, bra cykling, god mat och en trevlig liten stad.

Härlig läsning!
När jag läser hur tuff tävlingen var, blir jag ännu mera impad av Fabien Barel, som reste sig ur sjuksängen o vann
!http://www.terrengsykkel.no/Trynefaktor/aarets-comeback

/S

bra skrivet och rapporterat. Alltid med känsla och finess. Det känns verkligen som att vi fått "hänga med" på ett år i enduro-cirkusen och fått ta del av allt som händer.

Finale Ligure är för övrigt ett underbart ställe även utan cykel. Jag har varit där två ggr, för flera år sedan, och först efteråt fått reda på att man kunde cyklat där också... Typiskt. Får åka tillbaka..

Det är fasen inte illa att både vara en duktig cyklist och därtill duktig skribent. Mycket trevlig och engagerande läsning! :-)

Tillbaka
Topp