[Artikel] Långtidstest - GT Sensor 2019

Jimel

Aktiv medlem
Verkar ju riktigt trevlig, har börjat fundera på nästa cykel och om man inte ska gå ner lite i slaglängd och 130 känns lite i minsta laget om man vill kunna köra enduro rejs också även om det bara är på motionsnivå. Synd att man inte kan ha massor utav cyklar för denna skulle ju vara trevligare under min normala cykling.

xyz-saft

Aktiv medlem
Skoj med test av cykel i den här kategorin. Jag tittar på något åt det här hållet som nästa cykel, känns helt rätt när det är stigcykling utan tävlingsambitioner som är aktuellt. Dock prislapp i saftigaste laget som konstaterats...

H.

Aktiv medlem
Är det sjukt långt sadelrör på den eller är det en synvilla? Tyvärr förstör det hela intrycket för mig.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Designmässigt gillar jag att sadelstagen linjerar med toppröret.

Verkar vara en klättrare mer än något annat.

NickPick

Aktiv medlem
xyz-saft sa:
Skoj med test av cykel i den här kategorin. Jag tittar på något åt det här hållet som nästa cykel, känns helt rätt när det är stigcykling utan tävlingsambitioner som är aktuellt. Dock prislapp i saftigaste laget som konstaterats...
Vissa köper dacia, andra vw och vissa det värsta.

H.

Aktiv medlem
NickPick sa:
xyz-saft sa:
Men det här är väl lite BMW-prislapp på en VW?

NickPick

Aktiv medlem
H. sa:
NickPick sa:
xyz-saft sa:
Men det här är väl lite BMW-prislapp på en VW?
Svårt att bedöma på lite bilder och text. Aldrig ens sett cykeln ifråga på riktigt.

matz 1

Ny medlem
Jag är ju ett GT fan sedan länge ....och fan vet om jag inte köper en :)
Tror den kan passa mig perfekt!!

larsaw

Aktiv medlem
I jakt på aggro stighoj åt en kompis (som iof senare valde den mest potenta och mycket dyrare Yeti SB130, trots osäkert leveransdatum...) så snubblade jag in på en engelsk webshop som just nu rea’r ut GT Sensor’s:

Instegs alu-model, där allt utom växleriet lär behöva ersättas för 1400£
https://www.sortedracegear.com/8275/products/gt-sensor-al-sport-29-blue.aspx

Instegs carbon-modellen med snik-dämperi och hjul, men med NX och iaf Level T-bromsar för 2125£
https://www.sortedracegear.com/8276/products/gt-sensor-carbon-elite-29-raw.aspx

Sen börjar det bli intressant iom modellen Carbon Expert, med skapliga RS Rev-gaffel och någorlunda ok Deluxe bakdämparen RT3, GX 12-delat växleri samt hjul m Stan’s Flow-fälgar, priset idag landar strax över 2800£
https://www.sortedracegear.com/8277/products/gt-sensor-carbon-expert-29-wine-red.aspx

Till sist har vi toppmodellen Carbon Pro (som Aron testade), för 3400£
https://www.sortedracegear.com/8278/products/gt-sensor-carbon-pro-29-lime-gold.aspx

Priserna kanske inte ger lika mycket bang4bucks’n som en Jeffsy, MEN det här är GT vi snackar om, med väldigt fin geometri och med alldeles lagom slaglängd (för svenska allemansstigar) till här rätt överkomliga pengar.
Själv hade jag såklart slagit till på Carbon Expert o bytt innanmätet på Rev-gaffeln, dragit på en DVO Topaz i bak samt kört slut på hjulen till förmån för något finare m DT350-nav. Men det är jag det... ;)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer