[Artikel] - Offseason för EWS-eliten

Aron

Inventarie
katy-448x336.jpg

Sista deltävlingen i EWS – i ökända Finale Ligure – blev en riktigt Grande Finale med tornadovarningar, stormbyar och blodsmakande trampsträckor. Men när solen till slut tittade fram på söndagseftermiddagen och de sista åkarna rullade in på torget i den lilla staden kunde man konstatera att den tredje EWS-säsongen var över. Tracy Moseley och Richie Rude kröntes till drottning och kung av enduro och enduroeliten kunde äntligen slappna av. Nu börjar offseason.

http://happymtb.org/2015/10/21/offseason-for-ews-eliten/

Vad kul med lite inblick i hur proffsen lever utanför säsongen, tack!

"När behöver du tänka på att börja träna igen?
Först i december börjar jag träna inför nästa säsong. Jag har en del nya saker på ge inför nästa år och jag ser fram emot att vara på topp till första tävlingen nästa år."

Någon i skvallertråden på vital påstod att Wyn kommer köra för GT nästa år, är det det han syftar på tro?

P.S.
Wyns wheelieWednesday är alltid höjdpunkten i min instagramfeed, störtskön kille :)

Har inte läst hela artikeln ännu, så svaret kanske gömmer sej längre ner i artikeln, men varför är Finale Ligure ökänt och för vad?

Hej :) Det kanske inte var så där självklart som det var i mitt huvud. Finale är känt för sin fantastiska AM-cykling och har tre år i rad stått för EWS-finalen. Finale har länge också varit känd för sista deltävlingen i italienska superenduro serien. :)

Senast ändrad:
hannaej skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej :) Det kanske inte var så där självklart
> som det var i mitt huvud. Finale är känt för
> sin fantastiska AM-cykling och har tre år i rad
> stått för EWS-finalen. Finale har länge också
> varit känd för sista deltävlingen i italienska
> superenduro serien. :)

Sur språkpolis är rätt gött att ägna sig åt i höstmörkret. Ökänd = känd för något dåligt.

Och ber om ursäkt för dålig svenska! Menade självklart att den är känd för bra saker - får man skylla på att man endast bott i Sverige i 3 år? ;)

Aron skrev:
-------------------------------------------------------
> Ökänd är åtgärdat. Ber om ursäkt för
> slarvig korrläsning från min sida.

Ok, jag trodde på allvar att det var något som var mindre bra. Har varit där utan att lyckats cykla, men har tänkt att återvända för att rulla på två hjul. Så jag blev lite orolig över att det lämpligen skulle strykas från listan över mlämpliga semesterorter nästa år....

Tillbaka
Topp