Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Oj!....finns det någon vikt på bakväxeln mer än att den är 100 gram lättare?
Och du AJ, stämmer det verkligen att du justerar avstånet mellan skivan och beläggen eller är det smo på de flesta andra nya bromsar? (hope V2, formula t1, juciy 7 mm)
Undrar precis som VO2, varför ta bort axelfästet för bakväxeln? Var inte det lite av tjusningen med saintväxeln? Det var fräna grejer i vilket fall, är grymt sugen på de där bromshandtagen. Kör gamla saint och är grymt nöjd. Om de nya bromsarna ger 50% mer bromskraft är jag nöjd med 50% mindre för de gamla är svinbra för mej. :)
Varför sitter det ingen mutter på navaxelns utstickande del? Känns lite hafsigt. Som kompensation för mitt lidande får Shimano skicka en komplett Saintgrupp till min hemadress.
Ja, jag undrar precis som alla andra varför man slutat att fästa bakväxeln i axeln, ställde det till problem? Först dödade man Hone-gruppen och nu tog man bort det även på Saint-gruppen..
Den nya växeln borde väl hamna på 260-280g om den är 100g lättare än den gamla.
Axelfästet var grymt, men skapade massa kompabilitetsproblem. Saintnaven sålde nog inte tillräckligt bra vilket höll tillbaka försäljningen för resten av gruppen. Nu har man slopat gamla centerlockdimensionen och axelfästet, så ny går det att blanda lite friskare.
Ville skrev:
-------------------------------------------------------
> Och du AJ, stämmer det verkligen att du justerar
> avstånet mellan skivan och beläggen eller är
> det smo på de flesta andra nya bromsar? (hope V2,
> formula t1, juciy 7 mm)
Nä felöversatt av mig :-)
Det som justeras är avståndet innan bromsen "börjar ta". En fin liten figur får illustrera
Alla verkar så positiva(?),så jag måste väl balansera upp lite med ett "usch så grilligt det ser ut!"
Guld precis som på den förr så hånade LX-gruppen. Är den ok nu? :-0
och vad kna det kosta att slänga på en bakväxel framväxel vev paket samt växel/broms handtag på min MErida
som har deore XT bak deore fram nåt shimano vev paket vxel/broms handtag vet jag ej vad det är för märket mission x sadel/styre
rayy skrev:
-------------------------------------------------------
> Har någon lyckats bilda en uppfattning om shimano
> saintbromsarna (2009 of course)?
Jag har pillat på dem men inte mer. De är skitsnygga och säkert jättebra. Men jag har gamla saint och magura gustaf att jämföra med och jag har svårt att tro att nya saint blir lika bra som gustaf när det väl gäller.