[Artikel] Tävlingsträna eller träningstävla?

Aron

Inventarie
7D_6242.jpg

För att du ska lyckas under sommarens tävlingssäsong så räcker det inte med att kunna pressa fram fina wattsiffror, du behöver tävlingsrutin också. Happyrides träningexpert Mikael Flockhart ger dig konkreta exempel på hur du förbereder dig för att kunna maximera din prestation när det verkligen gäller.

Läs hela artikeln: http://happyride.se/?p=24233

Intressant artikel, det är verkligen skillnad på träning och tävling. I XCO tycker jag starten är svårast att träna inför, vill liksom inte plåga mig så mycket som behövs de där första 10 minutrarna :)

Även det där med att öva på tävlingsbanan, finns ju väldigt mkt tid att hämta bara på att få rätt spårval så man får med sig farten utan att behöva accelerera hela tiden. Det bästa tycker jag är om man kan hitta ngn riktigt snabb cyklist att köra bakom när man lär sig banan så man får lite nya idéer på spårval.

skier sa:
Det bästa tycker jag är om man kan hitta ngn riktigt snabb cyklist att köra bakom när man lär sig banan så man får lite nya idéer på spårval.

+1

Inte bara nya idéer på spårval, det kan också göra det lättare att våga åka fortare i ett spår man redan känner till. Sug hjul!

Tillbaka
Topp