Artikel: Vi har hela listan!

• Trådstartare Trådstartare oxr
  • Start datum Start datum
Bra lista, men jag saknar Marins instegshojar! Jag började själv med en Marin och anser att det är mycket bang for the buck för en nybörjare.

känns lite avhugget skrivet om bromsarna
"De flesta hydrauliska bromsar på marknaden fungerar bra men det finns en del mekaniska som man ska välja bort."

vanligtvis brukar det följa någon sorts råd efter en liknande mening...

Senast redigerad av en moderator:
Jag gillar Oskars ide om att sätta gaffeln som lägstanivå istället för bakväxeln som egentligen inte säger så mycket även om det traditionellt varit "nivåsättaren".

Vad?!...det finns ju inte XTR gafflar?..hur skall man då kunna veta vad som är bäst?

behöver jag skriva att jag oxå tycker det är bra:)

Ville skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad?!...det finns ju inte XTR gafflar?..hur skall
> man då kunna veta vad som är bäst?
>

Hohoho...Som i de flesta andra fall på det här forumet så får subjektivitet och intensiv argumentation vara det som gäller.

Tex: Top Gun-gafflar är bäst oavsett vad oxr säger för att de är snygga och bra. Alla som tycker annorlunda är T-O-M-T-A-R.

//Erik

Kanon med en sån här lista.

Är själv på jakt efter en cykel för att ge mig ut i skog och mark.
Har kollat på Wilier cykeln, och även testat Scott Scale 50. Tyckte det var svårt att välja innan, men efter att denna listan publicerats får jag ett rent helvete ;)

Toppen toppen ! jätte bra. Det är jätte svårt att veta om man ska sattsa på en helt ny mtb eller om man ska försöka hitta en begangnad, som dock är ganska svårt att hitta när man är liten tjej.

mattan skrev:
-------------------------------------------------------
> Kanon med en sån här lista.
>
> Är själv på jakt efter en cykel för att ge mig
> ut i skog och mark.
> Har kollat på Wilier cykeln, och även testat
> Scott Scale 50. Tyckte det var svårt att välja
> innan, men efter att denna listan publicerats får
> jag ett rent helvete ;)

Wilier är väl i en lite annan liga än övriga hojar, i alla fall prismässigt. Det är Wiliers billigaste hoj men jag tror att den ligger något snäpp över de flesta cyklar på listan, med reservation för att jag inte kommer ihåg exakt spec.

Full Dynamixen verkar hetast där runt 9000kr-strecket, LX rakt igenom och lite roliga hjul om man väljer Fulcrum (tror nämligen man kan välja mellan Fulcrum RM 5 och Crossride)

Eftersom många i färd med att hitta sin första cykel hittat hit sista veckan så tipsar jag om den här artikeln.

Men då måste jag hålla med Jansson att rubriken på intet sätt lockar förstagångsmtbköpare till denna tråd (och därmed tillhörande artikel).

Vart får man tag på Orbea Sherpa med Rock Shox-dämpningen? Varit i kontakt med JB Cykel som är ÅF och enligt dem har de bara två versioner med Suntour-gaffeln, 5495 utan skivbromsar och 6695 med. Något annat finns inte från Orbea enligt dem.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp