[Artikel + Video] Trysils nya galna svarta linje: B-RAGE

Redaktionen

Medlem

Trysil Bike Arena har vunnit massorna genom grusad, tillrättalagd cykling. Men det senaste tillskottet är inget för newbies. Brage Vestavik ligger bakom nya monsterlinjen "B-Rage".

Läs hela artikeln:

Westman

Aktiv medlem
Sjukt kreativa linjer Brage tar, imponerad av att han lyckats designa flera jättefeatures så att dom går att köra på väldigt olika sätt.

Sedan tycker jag det är modigt av Trysil rent kommersiellt att satsa på ett spår som bara en handfull cyklister kommer cykla. Men i och för sig kommer typ alla titta på och prata om det.. Men kommersiellt och för oss vanliga dödliga hade väl fler spår i bikeparken bredvid Magic Moose gett mycket mer.

Själv längtar jag till Trysil, när det väl går att resa till Norge från bästkusten igen. Fast inte för B-Rage utan till mina favoriter Miss Piggy, Redneck, Rock n Roll/Woodstock, King Lizard och Woodpecker..
Apropå det kan man hitta inresestatus hos norska FHI här: https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/reiserad-knyttet-til-nytt-koronavirus-coronavirus/

Senast ändrad:

Hälsingland

Aktiv medlem
Sjukt kreativa linjer Brage tar, imponerad av att han lyckats designa flera jättefeatures så att dom går att köra på väldigt olika sätt.

Sedan tycker jag det är modigt av Trysil rent kommersiellt att satsa på ett spår som bara en handfull cyklister kommer cykla. Men i och för sig kommer typ alla titta på och prata om det.. Men kommersiellt och för oss vanliga dödliga hade väl fler spår i bikeparken bredvid Magic Moose gett mycket mer.

Själv längtar jag till Trysil, när det väl går att resa till Norge från bästkusten igen. Fast inte för B-Rage utan till mina favoriter Miss Piggy, Redneck, Rock n Roll/Woodstock, King Lizard och Woodpecker..
Apropå det kan man hitta inresestatus hos norska FHI här: https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/reiserad-knyttet-til-nytt-koronavirus-coronavirus/
Men dom kommer ju synas på många filmer framöver, den marknadsföringen ska inte underskattas. Misstänker att en hel del teamåkare väljer att åka dit pga den linjen och filma.

HelenaE

Medlem
Riktigt imponerande och galen led. Likaså Brages cykling. Man kan ju alltid drömma om att en dag kunna cykla den där...eller inte. Hursomhelst blev suget efter Trysil och de lite lite mer snälla lederna inte mindre av att få se det där.

skier

Aktiv medlem
Tror också det är ett bra drag.

Brages konto är nog det konto som ger mig mest glädje på instagram. Otrolig cyklist och alltid med ett leende.
+1 han har en sån smittsam åkglädje i sina klipp, helt klart en favorit på Instagram. Jag är imponerad av att hans cyklar håller ihop, han ser rätt stadig ut och mycket dropp till platt.

H.

Aktiv medlem
+1 han har en sån smittsam åkglädje i sina klipp, helt klart en favorit på Instagram. Jag är imponerad av att hans cyklar håller ihop, han ser rätt stadig ut och mycket dropp till platt.
Han är väl sponsrad av GT? Har nog mer än en hoj och skulle nåt braka får han nog nytt...

Men ja, några av manövrarna i filmen ser ju onekligen rätt elaka ut...

Hill

Medlem
I sanning en glädjespridare och det är kul att han fått sånt genomslag på Instagram. Men fattar inte grejen att köra så avskalat: hjälm, knäskydd, handskar. That's it. Inte ens ryggskydd. I en dubbelsvart led 🤔

skier

Aktiv medlem
Han är väl sponsrad av GT? Har nog mer än en hoj och skulle nåt braka får han nog nytt...

Men ja, några av manövrarna i filmen ser ju onekligen rätt elaka ut...
Jo det är klart att han lär köra sönder saker då och då. Mest att om jag jämför med min egen åkning så kommer jag aldrig att behöva fundera över om nåt ska gå sönder på enduro-hojen, det finns lite marginaler helt enkelt :)

Aron

Aktiv medlem
Är det här en ombyggnation av Huckleberry? Jag tycker att terrängen i vissa partier är extremt lika, tex insteget, första kurvan och några av stenbumlingarna som sticker upp mitt i stigen.

Startgas

Aktiv medlem
Är det här en ombyggnation av Huckleberry? Jag tycker att terrängen i vissa partier är extremt lika, tex insteget, första kurvan och några av stenbumlingarna som sticker upp mitt i stigen.
Nu vet jag inte vilken led Huckleberry är, men B-rage ser ju ut att starta där det tidigare var en led som började med ett dropp.

m3lk3r

Aktiv medlem
Den gamla leden var ju kul i början men rätt seg och långsam i mitten och slutet. Kunde lika gärna byggas om.
Edit: kollade på hela filmen, kommer inte cykla den nya leden. Över min nivå!

Senast ändrad:

Valhalla_

Aktiv medlem
Brage och blur media levererar! Sanslöst bra och inspirerande film. Man blir sjukt sugen på trysil men inser att b-rage nog är över min nivå :giggle:

Vatzman

Medlem
I sanning en glädjespridare och det är kul att han fått sånt genomslag på Instagram. Men fattar inte grejen att köra så avskalat: hjälm, knäskydd, handskar. That's it. Inte ens ryggskydd. I en dubbelsvart led 🤔
Heh, för att han vet vad han håller på med. Till skillnad mot tusentals gubbar i riddarrustning som skadar sig på gröna och röda flowtrails med 4 meters tables. Det handlar både om skills och hur man bygger. Att köpa en rustning eller ha koll på antisquat i Pole Stamina räcker inte mot kompressions krafter som agerar på kroppen vid en nose dive efter världens snyggaste dead sailor överskott, eller panik bromsning strax innan en meters dropp... Något att tänka om efter årets tragiska händelser i Järvsö - öva, öva, öva... och bygga bra hopp - när de blir större - bygg en gap - så att ingen tänker "jag har fullface och body armor - jag får prova, bara att trampa lite mer än lite för lite"...

Senast ändrad:

Johge

Aktiv medlem
Ser riktigt kul ut! Inser nog INTE att det där är över min nivå så vi får se om jag överlever efter ett besök där nästa år...

mcperand

Aktiv medlem
Fantastisk åkare i en fantastisk backe, oerhört snyggt, men varför detta överdrivna sladdande i bermsen? Är det coolt och jag missat det? Nu har ju Brage som (inte ensam) byggt den och gör väl som han vill, men jag ser mest ett jäkla slitage om alla wannabes ska göra samma sak i sina hemmabackar. Nu ska jag inte hacka på just Brage utan de flesta coola filmer verkar innehålla det. Är det gubbvarning på att tycka att sladdandet är lite töntigt?🤔

H.

Aktiv medlem
Fantastisk åkare i en fantastisk backe, oerhört snyggt, men varför detta överdrivna sladdande i bermsen? Är det coolt och jag missat det? Nu har ju Brage som (inte ensam) byggt den och gör väl som han vill, men jag ser mest ett jäkla slitage om alla wannabes ska göra samma sak i sina hemmabackar. Nu ska jag inte hacka på just Brage utan de flesta coola filmer verkar innehålla det. Är det gubbvarning på att tycka att sladdandet är lite töntigt?🤔
+1

Att pressa i en sladd genom att klippa den på innern kan vara fräckt, men detta idoga och omotiverade sladdande som folk verkar hålla på med fattar jag inte vad det tillför.

Jag har inte kört Huckleberry men var där i somras och starten på B-Rage är precis bredvid Huckleberry (som tidigare såg sjukt tuff ut men nu helt plötsligt ser fånig ut bredvid nya 🤣😀😱). Nya leden såg ut att vara nybyggd även om den går precis bredvid gamla.

Bosse80

Ny medlem
inte ersatt Huckleberry men B-rage startar precis bredvid Huckleberry och går i princip parallellt i Samma terräng så inte så konstigt att du känner igen dig.

Vatzman

Medlem
Hehe, försök sladda så då :) det finns en skillnad mellan en shralp som Brage gör och sladd som en tönt gör med bakbroms På den populäraste Strava segment i område... Brage använder 3x mer fart och ingen bakbroms. Har du lika mycket fart som han, Tajmar du styr och tryck i bermen fel då dör du. Darför är imponerande det han gör. Onödigt Ja, precis som en backflip, dock backflip är möjligen lättare att göra en svänga som Brage :)

Valhalla_

Aktiv medlem
Det är coolt när en skäggig viking som brage roostar bermsen sådär våldsamt. Det är inte vanligt simpelt sladdande utan det där gör han i hög fart och utan att bromsa. Tycker man att det är lite töntigt placeras man automatiskt i facket "gubbe". :ROFLMAO:

kaj a

Aktiv medlem
+1

Att pressa i en sladd genom att klippa den på innern kan vara fräckt, men detta idoga och omotiverade sladdande som folk verkar hålla på med fattar jag inte vad det tillför.
Ok, jag är väl också gubbe, och inte så jäkla bra heller, men man kan väl tänka att "roosta" gör att man kan klippa svängen något, gå brantare in i en sväng.
Kollade just här:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer