Nej, en styrlagerpress tänker jag inte investera i, trots att min livskvalitet kan öka med många procent (hänvinsar till JLarssons inlägg). Det verktyget som ger mig mest huvudbry är det verktyg som används för att lossa höger vevlagerskål. Hoppas att artikeln om det optimala verktyget för att åstadkomma det kommer snart. Jag har spenderat hundratals pengar på att försöka lossa höger vevlagerskål av fyrkantstyp på min gamla Gary Fischer, utan resultat. Det senaste är att jag får gå iväg och köpa ett nytt skruvstäd då jag har dragit sönder det gamla när jag skruvade fast avdragaren i den och använde ramen som hävstång. Det senaste verktyget jag införskaffat är från Tacx har en bricka i plast, vilken kommer att smälta ihop när jag har laddat gasolbrännaren. Kort sagt; allt går sönder när man ska lossa höger vevlagerskål, det ruttnar jag på, min livskvalitet är på grund av det väldigt låg:-(
Fotnot: Jag är mycket väl införstådd med gängning av höger vevlagerskål. Är närstan blivit expert, faktiskt. Särskilt efter att häromdagen utan problem ha lossat höger vevlagerskål på en gammal 60-talscrescent som har fransk gänga. Min GF har brittisk gänga liksom alla moderna mtb har.