Assos thermal shorts i synnerhet och thermal shorts i allmänhet?

castrello

Aktiv medlem
Jag har ett par thermal shorts från Craft (Shield). Jag gillar konceptet men just de här som jag har är kass. Dålig blöja och avsaknad av vindtätt parti framme vid det allra heligaste sätter begränsningar i användbarhet.

Hittade dessa:

https://www.bike-discount.de/en/buy/assos-t.tiburu_s7-bib-short-with-seat-pad-245054/wg_id-778

Väldigt dyra men fyller min kravprofil. Men det måste ju finnas andra med vindtätt parti framme som inte kostar 210 euro?

Rapha har ju thermal shorts men de är ju inte heller vindtäta?

Jag ser nog inte behovet i att ha vindtätt framtill på flossade "thermal" bibs, så jag kanske inte borde svara, men är det riktigt surt väder tycker jag man kommer långt på ett par långa tights ovanpå.

NLC sa:
Jag ser nog inte behovet i att ha vindtätt framtill på flossade "thermal" bibs, så jag kanske inte borde svara, men är det riktigt surt väder tycker jag man kommer långt på ett par långa tights ovanpå.

Jo, men jag gjorde någon runda med mina Carft Shield i höstas i plus 2 till 5 ungefär och det var tillräcklig värme men när det blåser åker den kalla vinden rakt igenom det flossade materialet.

Men ok, visst funkar tights helt bra.

castrello sa:
NLC sa:

Jo, men jag gjorde någon runda med mina Carft Shield i höstas i plus 2 till 5 ungefär och det var tillräcklig värme men när det blåser åker den kalla vinden rakt igenom det flossade materialet.

Men ok, visst funkar tights helt bra.

Mmmmm, jag körde en ovanligt kylslagen (runt 3-5 grader) och blöt 30-milare i maj förra året i Rapha Pro Team Thermal bibs utan att känna att det hade hade varit bättre med vindtät front. Men det kanske bara är olika preferenser.

Hur gick det? Någon som testat Void Armour? Blir alltid väldigt kall om låren så fort det kommer lite regnstänk eller vind och har haft väldigt bra erfarenhet av Voids kundservice tidigare.

Jag har inte köpt ännu. Klart är att Craft Shield är fruktansvärt värdelösa köp EJ!

Velar mellan Gore, Assos och Void.

Leta efter dessa på Assos outlet. Jag har 3 par!

1488911302189324495521.jpg

Senast ändrad:
castrello sa:
Jag har inte köpt ännu. Klart är att Craft Shield är fruktansvärt värdelösa köp EJ!

Velar mellan Gore, Assos och Void.

Vad är det för fel på Craft Shield? Jag har dem och är nöjd.

Red: Nu såg jag att du saknar Windstopper.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp