Återhämtning/vila

Grappa

Medlem
Återhämtning/vila
Kommer att köra Kalmar Triathlon i år vilket kräver en kräver en längre återhämtning främst pga det avslutande marathonloppet. Kan det vara tänkbart att cykla Finnmarksturen helgen efter, eller är det bara dumt?
Löpa har jag inte tänkt börja med, och då mycket försiktigt, efter ca 10 dagar.

Återhämtning/vila
Tyvärr är det nog svårt att få ett bra svar på detta forum, prova www.puls.se istället eller andra triathlon-forum.
Jag tror att extremt få på detta forum är i närheten av att klara att en Ironman.

Mitt mål är att någon gång klara av det, men jag har en lång väg att vandra...eller simma snarare.

Lycka till, jag hoppas att vara i Kalmar och köra motionsloppet.

Återhämtning/vila
Man brukar ju prata om 3-4 veckors återhämtning efter ett marathon, lägger man på cykling & simning så både ju inte återhämtningen gå snabbare.

Återhämtning/vila
Mitt tips: Jag tror inte att du få någon vidare behållning av Finnmarksturen så tätt inpå. Kroppen behöver vila, annars blir du kanske sjuk eller skadad.

Återhämtning/vila
skulle med vänta lite... du kan säkert cykla lite men det är nog dumt att sticka ut på tävling.....
undrar ens om du kommer vara sugen....

en proffs triathlet kör (som Björling Björn Andersson) 2-3 Ironman på ett år. de är återhämtade fysiskt inom några dagar dock kan det ta flera veckor innan dom är mentalt helt återhämtade.

så om du inte är toppidrottsman så skulle jag varfall råda dig att inte anmäla dig stor risk att det är slöseri med pengar. ta med cykeln och åkdit och cykla runt och titta på loppet så kommer dessutom tävlingslusten tillbaka.

Tillbaka
Topp