Att cykla från Stockholm till Kalmar

Börja med att ta pendeln ner till Södertälje för att bespara dig en del tråkig transportcykling initialt. Möjligt alt. är Tumba och ta vägen över Skanssundet.

Börja med att ta pendeln ner till Södertälje för att bespara dig en del tråkig transportcykling initialt. Möjligt alt. är Tumba och ta vägen över Skanssundet.
Skarva ända till Gnesta med pendeln. Sikta på väg 223 och Sverigeleden mot Stigtomta. Färja över Bråviken och Stegeborg tar dig till Valdemarsvik och därifrån vidare till Kalmar. Undvik E22, det finns parallella alternativ.

När tänkte du köra?
Jag tar första pendeln till Gnesta på måndag o tror det blir samma rutt som Nieves föreslår till Söderköping, sen ska jag väster ut. Men blir 10 mil sällskap om du önskar.

E22:an är tungt trafikerad, särskilt sommartid - Undvik!

Jag gjorde en tripp åt andra hållet, från Nybro till Uppsala sommaren 2019 på småvägar (dock 100% asfalt). Delar av resan inkluderar tipsen ovan och kan kanske kan vara till hjälp, men om du ändå följer spåret till Nybro så är det bara 4 mil kvar till Kalmar, fina småvägar där också :-)

Jag bifogar min rutt, men bortse från navigeringshaveriet runt Nyköping, min hjärna var lite mosig där...
https://ridewithgps.com/trips/46226993

E22:an är tungt trafikerad, särskilt sommartid - Undvik!

Jag gjorde en tripp åt andra hållet, från Nybro till Uppsala sommaren 2019 på småvägar (dock 100% asfalt). Delar av resan inkluderar tipsen ovan och kan kanske kan vara till hjälp, men om du ändå följer spåret till Nybro så är det bara 4 mil kvar till Kalmar, fina småvägar där också :-)

Jag bifogar min rutt, men bortse från navigeringshaveriet runt Nyköping, min hjärna var lite mosig där...
https://ridewithgps.com/trips/46226993
Tack, jag kan ta en del av din väg.

Cyklade till Oskarshamn från Bromma för ett par år sedan. Körde över skanssundet sen typ nyköping, norrköping, strax syd öst om linköping och in mot vimmerby och oskarshamn. Därifrån har du en av sveriges finaste cyckelleder ner förbi mönsterås. ?

lycka till!

Det går en cykelled längs hela kusten. Har cyklat från norrköping till kalmar på den flera ggr. Tror den heter kustleden. Den undviker stora vägar men om du vill ta snabbaste vägen går det att ta genvägar på vissa ställen, exempelvis mellan valdemarsvik och västervik.

något krångligt att hitta mellan figeholm och oskarshamn annars superfina vägar i skärgårdsmiljö och lätt att hitta.

Tillbaka
Topp