Carlos-Silva
Aktiv medlem
Att cykla från Stockholm till Kalmar
Jag ska göra den nästa vecka och undrar vilken är bästa väg för att cykla den på en gång.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Skarva ända till Gnesta med pendeln. Sikta på väg 223 och Sverigeleden mot Stigtomta. Färja över Bråviken och Stegeborg tar dig till Valdemarsvik och därifrån vidare till Kalmar. Undvik E22, det finns parallella alternativ.Börja med att ta pendeln ner till Södertälje för att bespara dig en del tråkig transportcykling initialt. Möjligt alt. är Tumba och ta vägen över Skanssundet.
Jag hinner inte måndag, men det vore trevlig att ha sällskap.När tänkte du köra?
Jag tar första pendeln till Gnesta på måndag o tror det blir samma rutt som Nieves föreslår till Söderköping, sen ska jag väster ut. Men blir 10 mil sällskap om du önskar.
Jag hinner inte måndag, men det vore trevlig att ha sällskap.
Tack, jag kan ta en del av din väg.E22:an är tungt trafikerad, särskilt sommartid - Undvik!
Jag gjorde en tripp åt andra hållet, från Nybro till Uppsala sommaren 2019 på småvägar (dock 100% asfalt). Delar av resan inkluderar tipsen ovan och kan kanske kan vara till hjälp, men om du ändå följer spåret till Nybro så är det bara 4 mil kvar till Kalmar, fina småvägar där också :-)
Jag bifogar min rutt, men bortse från navigeringshaveriet runt Nyköping, min hjärna var lite mosig där...
https://ridewithgps.com/trips/46226993