Australien 3/11

J.mika

Ny medlem
Australien 3/11
Nu är det mindre än 1 vecka kvar innan vi sätter oss på planet ner till Australien. Vi kommer landa i Perth (väst). Därifrån ska vi cykla kustvägen till Sydney (öst), en tur på ca 5000km. Målet är att klara detta på 84 dagar.

Vi kommer cykla på Nishiki Pro sld, cyklarna är också det enda vi kommer ta med hemifrån.

Återkommer med bilder i denna tråd under resans gång, om intresse finns..

Ha det, Och tack för dom roliga happyturerna i änggården. Vi ses till våren, ovanligt vältränad förhoppningsvis.

Senast redigerad av en moderator:
Australien 3/11
Då blir det kanske den sydligaste Happy spotting hittils! Jag kommer vara i Wollongong när ni passerar (ca början av februari?), dessutom i Adelaide under Tour Down Under, men då har ni antagligen redan passerat där?

Lycka Till i alla fall! Vilken fantastisk sträcka!

/Toni

Australien 3/11
J.mika skrev:
-------------------------------------------------------
> Vi kommer landa i Perth (öst). Därifrån ska vi
> cykla kustvägen till Sydney (väst), en tur på
> ca 5000km.
Vilket Australien är det? I det vanliga Australien ligger Perth i väst och Sydney i öst, ni kanske ska kolla kartan innan ni åker :-)

Australien 3/11
J.mika skrev:
> Återkommer med bilder i denna tråd under resans
> gång, om intresse finns..

Klart det finns intresse, ser verkligen fram emot rapportering, bilder och gaerna en del skrivet oxo.
Funderar att tillsammans med min fru gora nagot liknande om naagra ar.

Tror det verkliga problemet ni faar blir med rubrikpolisen pa happy....

Stort Lycka till !

Australien 3/11
Kan du inte berätta mer om förberedelserna. Det skulle vara jätteintressant, kanske första bloggen jag skulle läsa, någonsin.

Det är ju värsta typen av vildmark, det är ingen ofarlig resa direkt.

Australien 3/11
Atlas skrev:
> Kan du inte berätta mer om förberedelserna. Det
> skulle vara jätteintressant, kanske första
> bloggen jag skulle läsa, någonsin.
>
> Det är ju värsta typen av vildmark, det är
> ingen ofarlig resa direkt.

Vi har ordnat en hemsida som kommer öppnas i slutet av oktober, där har vi skrivit det mesta om resan. Det kommer även läggas upp bilder, tänkta rutten, delmål mm.... Adressen är: www.Offroadadventures.se

Där kommer vi också skriva om förberedelserna, våran budget och om framtida resor.

"Ide´n om en långresa kläcktes för ett år sen. Vi funderade på vilka länder eller vilken kontinent vi ville till. I våras bestämde vi oss för Australien. Bra klimat (om något hett), språk och distans verkade bra för en första resa. Varsin Nishiki inhandlades och bilarna såldes. Har inte tränat nåt speciellt för detta, men daglig cykelpendling har ju gjort sitt.

Vildmark ja... som hemma fast annorlunda typ. Förra vintern stod man med fast frusen lera över spd skorna och försökte dra upp konan ur nåt halvisigt surhål. Kall, hungrig, blåa fingrar och vilsen uppe i vättlefjälls enorma skogar när vintermörkret kom...

Denna vintern kommer vi iallafall inte frysa och några surhål kommer vi troligtvis inte stöta på. Men garanterat andra problem som är nya för oss. "

Senast redigerad av en moderator:
Australien 3/11
Nu är det bara 3 dagar kvar till avfärd. Våran hemsida ligger uppe nu men mer info där om resan kommer till helgen. Kika gärna förbi. www.offroadadventures.se

Australien 3/11
Hoppas ni får det bra och att ni inte stöter på alldeles för många problem.

Ska erkänna att jag nog är lite avis på er... inte just att ni cyklar den sträckan utan rent allmänt...

Australien 3/11
Kustvägen? Alltså den sydliga rutten, det går ju att cykla andra hållet med, men det blir nog mer än 5000 km. Njut av great ocean road, underbar väg, men passa er för faen för alla tokgasare, cykla den på en vardag är mitt tips. Jag har åkt mc där, krokiga vägar och inga snutar så det går undan.

Det är sååååååå vackert och fint, jag blir nästan gråtfärdig.

Australien 3/11
Hej! Nu har vi varit här i precis 2 veckor sen planet landade. Efter massa inkop och lite krångel är vi nu på väg. Cyklat över 1000km och kommit ner till sydkusten. Titta på hemsidan om intresse finns! www.offroadadventures.se

Vi är starka...haha

Australien 3/11
JLarsson skrev:
> Ojävlar. Men vad hände med bilen?

Det var ju en sån där bilist som körde så honom slog de ihjäl.

Australien 3/11
the_TnT skrev:
> Jättegrattis till Erik, Jim och Fredrik som nu
> har cyklat hela sträckan!
>
> Fantastiskt äventyr!

Tack så mycket! Det var en otrolig resa på alla sätt och även om allt inte blev som vi tänkt är vi alla nöjda med vad vi gjort och vart med om.

Nu längtar vi till skogarna och happyturerna!!

Tillbaka
Topp