Avid juicy ultimate

Marccus

Medlem
Avid juicy ultimate
Tjenare!!
Har ett problem med mina avid juicy bromsar. Frambromsens ena kolv åker inte tillbaka helt. Har försökt o putta den tillbaka men det verkar inte gå. Handtaget är också stumt hela vägen in. Har letat efter veck på slangen. Men kunde inte finna något. Undrar om det är någon som har en idé om hur man kan få kolven att åka tillbaka?
Tackar på för hand för svar..
// Marcus

Avid juicy ultimate
Ofta är det bästa att ta ur kolvarna ur oket för att göra rent och kolla ordentligt. Lite petigt och kräver ofta tryckluft för att skjuta ut kolvarna.

Skulle du inte få ordning på dem så har jag ett två stycken Ultimate-ok liggandes till salu (svart/röda).

PM'a i så fall.

Avid juicy ultimate
Tryckluft går dock att få med en vanlig cykelpump så du inte tror man behöver en kompressor:)

Cykelpump har många här på happy:)

Avid juicy ultimate
Har haft samma problem med min Juicy 7. Bromsarna har en fantastisk førmåga att ligga an på hjulen. Plockat især, rengjort efter alla konstens regler, utan resultat. Så jag læmnade in den till min handlare, hjælpte væl lite ett tag, men det slutade med att jag køpte renoveringskit, som fungerade någon månad, sedan børjade det hela om igen. Så nu ligger skræpet i en låda, och nytt bromssystem på cykeln.

Avid ær utan tvekan det sæmsta skit jag haft på någon MTB.

Avid juicy ultimate
Ballerup Micke skrev:
-------------------------------------------------------
> Har haft samma problem med min Juicy 7. Bromsarna
> har en fantastisk førmåga att ligga an på
> hjulen. Plockat især, rengjort efter alla
> konstens regler, utan resultat. Så jag læmnade
> in den till min handlare, hjælpte væl lite ett
> tag, men det slutade med att jag køpte
> renoveringskit, som fungerade någon månad, sedan
> børjade det hela om igen. Så nu ligger skræpet
> i en låda, och nytt bromssystem på cykeln.
>
> Avid ær utan tvekan det sæmsta skit jag haft på
> någon MTB.

När det gäller just detta så är nog lite tur på just ditt ex av broms viktigare än fabrikat. Alla mräken lider av det mer elelr minder. Visa säger att de gammla alukolvarna var bättre men problemet fanns redan då.

Nää, man kanske skulle testa en såndär ashaibroms som itne ahr kolvar.

Avid juicy ultimate
Man får förutsätta att du har testat att lufta systemet?
Förövrigt fick jag ett tips (som nu inte var problemet i mitt fall avseende mina juicy 7) vad gäller handtagen. Och det är att packningen vid pistongen kan behöva korrigeras för att den hamnat snett i läge och inte riktigt lirar som den ska.

Avid juicy ultimate
Jag tror fasen att jag har samma problem. Det är kolven närmast hjulet som ligger an hur man än justerar. Testade att böja ut fjädern men det hade ingen betydelse

Avid juicy ultimate
Møjligtvis kan det vara så att mina bromsar helt enkelt ær dåliga, men jag har också bekanta i klubben som har samma problem med sina avid. så det verkar isf som avid har en ganska svævande kvalitet.

Avid juicy ultimate
Jag har dock inte testat att lufta dem än. Håller på att leta upp en lutningssats som jag ska köpa. Ska kolla upp tipset om packningen vid pistongen. Får se hur det går. Tackar för tipset.

Avid juicy ultimate
jörn skrev:
-------------------------------------------------------
> Vilka bromsar är bra då? om man får för sig
> att köpa nya =) (lätta och driftsäkra)

Det är just det som är problemet. Senaste åren har jag kört hope, avid, shimano, haeys och formula.
INgen har varit felfri.

Aviden har dock vunnit i kombinationen funktion/vikt/kännsla för min del. Men jag är nog lite sugen på att testa ashai när den går att få tag på.

Tillbaka
Topp