Bad Boy SS

Justus

Ny medlem
Bad Boy SS
I måndags var jag och hämtade hem min nya pendlarhoj från MantraSport i Uppsala, en Bad Boy Singlespeed och idag premiärkörde jag den till och från jobbet.
Första intrycken är att den är väldigt stabil och snabb. Den stela Leftyn är rätt biffig och helt oflexig, precis som dämpade Leftys. Utväxlingen, 38x14, funkade utmärkt från Kungsholmen till Karolinska (och tillbaka), trots att jag körde backintervaller igår! =D
Ett par gånger funmlade jag lite efter något slags växelreglage, men jag saknade knapp växlar alls trots att det var väldigt länge sedan jag körde enväxlat.
Bromsarna, Juicy three är jag inte så imponerad av och gummihandtagen blev lite svettiga. I övrigt har jag inget att anmärka på, utan jag är väldigt nöjd med denna hoj!
10,5 kg väger den i storlek large.

IMG_5031.jpg ht=480

IMG_5024.jpg ht=640

IMG_5028.jpg ht=640

IMG_5029.jpg ht=480

IMG_5030.jpg ht=480

Bad Boy SS
Nästan stum, så sjukt grym att det nästan är värt smslån. :) Hur länge fick du vänta på att få den för antar att de fick beställa hem den?

Måste verkligen ha en sådan, men lite mindre då.

Grattis till årets näst bästa cykel här på happy.

Bad Boy SS
vad har vi sagt om att inte lägga ut porrbilder på happy? men gör ett undantag för dig justus, måste säga att stela leftyn ser grym ut, mycket ballare på din bild, än va ja sett på andra bilder, ser ju helrätt ut i den vinkeln.

klart finaste vardags hojen här på happy, lätt

Bad Boy SS
Tobe skrev:
-------------------------------------------------------
> Koolt! Jag tror inte att jag nånsin kommer att
> vänja mig att se en lefty... =)
>
> Vore tufft om de gör nåt motsvarande bak också!

Cannondale har väl visat någon sådan prototyp (?) på
någon av cykelmässorna för 1-2 år sedan.

Om jag minns rätt vill säga eller så drömmer jag bara om en sådan.....

/Fedde

Bad Boy SS
fedde skrev:
> Tobe skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Koolt! Jag tror inte att jag nånsin kommer att
> > vänja mig att se en lefty... =)
> >
> > Vore tufft om de gör nåt motsvarande bak
> också!
>
>
> Cannondale har väl visat någon sådan prototyp
> (?) på
> någon av cykelmässorna för 1-2 år sedan.
>
> Om jag minns rätt vill säga eller så drömmer
> jag bara om en sådan.....
>
>
> /Fedde

du behöver inte gå så långt tillbaka som 1-2 år, utan bara till i vintras då de visade
8.jpg

svårare blire eftersom baknavet måste vara lite mer special.
dock en helt annan historia

Bad Boy SS
captain8track skrev:
> den där vita var ju fulare än fan själv.
>
> men den stela leftyn kan nog bli en hit, dom borde
> fixa såna till oss icke cdalare, går väll inte
> men ändå...

den vita är ju futuristisk och dessutom äre ju bara en prototyp. alltså "proof of concept", alltså visa att det går att göra.

Bad Boy SS
Är jag ensam om att vilja se en Lefty på räcersidan?

[Edit: ja, men det funkar ju inte med bromsen säger nån. - det gör det visst, räcerbromsen sitter ju fanns med en bult och själva rörelsen sitter ju i pivopunkterna i bromsens armar.]

Senast redigerad av en moderator:
Bad Boy SS
Sweeeeet. Hur läcker som helst. Stel lefty vill jag ha med... Frågar som andra redan gjort, vad är det för pedaler?

Letar efter en lite dyrare egopresent till mig själv, det där kanske skulle kunna vara något.

Bad Boy SS
Här kommer de dumma frågorna:

Är det landsvägsstorlek (700) på hjulen?

Är vevarna stilla när man frihjular?

Kan man trampa bakåt utan att bromsa?

Kan man montera skärmar?

Dessutom: Såg på Cannondales sida att storlek medium av Bad Boyen har ett topprör på 59 cm, large har 61 cm. Är inte det i sammanhanget väldigt långt vilket ger en för utsträckt sittställning för stadcykling? Som jämförelse har min racer 54 cm topprör och jag är 174 cm. Varför denna stora skillnad? OK, att det är två cyklar med helt olika användningsområden men 5 cm diff. är ju ändå ganska mycket.

Bad Boy SS
pewe skrev:
> Här kommer de dumma frågorna:
>
> Är det landsvägsstorlek (700) på hjulen?
>
> Är vevarna stilla när man frihjular?
>
> Kan man trampa bakåt utan att bromsa?
>
> Kan man montera skärmar?
>
> Dessutom: Såg på Cannondales sida att storlek
> medium av Bad Boyen har ett topprör på 59 cm,
> large har 61 cm. Är inte det i sammanhanget
> väldigt långt vilket ger en för utsträckt
> sittställning för stadcykling? Som jämförelse
> har min racer 54 cm topprör och jag är 174 cm.
> Varför denna stora skillnad? OK, att det är två
> cyklar med helt olika användningsområden men 5
> cm diff. är ju ändå ganska mycket.

Det kanske har att göra med att det är rakt styre på BB? Med bock så hamnar man ju ett antal centimeter längre fram...

Bad Boy SS
Mr Handley: vill minas att det är cannondale pedaler.

pewe: tar mig friheten att svara lite :D
tror det är frihjul på den, alltså snurrar inte vevpartiet när bakhjulet snurrar o du kan trampa bakåt, inte helt säker, men 99% säker på det.
skärmar kan man nästan alltid sätta på, krävs bara lite specialjobb, svårigheten är nog framhjulet där du bara har ett gaffelben att sätta stag i :D frågan är om man kan sätta stag ner på ena sidan, o sätta fast skärmen i övre delen av gaffeln, men det är nog lite knepigt.

Bad Boy SS
trivium + Mr Handley skrev:
> ...vad är det för pedaler?

Som sagt Octopus heter modellen. Hyfsat kassa. Om någon skulle vara intresserad av dem så har jag ett eller kanske två par för avhämtning i sundbyberg.

Snugg cykel för övrigt.Var lite sugen på en sån som pendlare lite för stöldbegärlig dock.

//j

Bad Boy SS
ojoj, jag har visst inte har svarat på några frågor i min tråd, lite dåligt av mig!
men framför allt jensen och cerro har ju agerat väldigt bra stand in.

det finns hål i ramen så man kan fästa skärmar bak ganska lätt, fram blir det ju svårare...
det är 700-hjul på den.
nu har jag mätt lite och den är typ lika lång som min scalpel som också är en large. fast den är ca 5 cm längre än min cross, dock så har man ju som andra sagt ett bockstyre på racer och cross, så det jämnar ut sig.
frihjul så man kan trampa bakåt är det.
än så länge tar jag upp den i lägenheten, utanför jobbet låser jag fast den med ett abus granit.
=D

Bad Boy SS
Justus skrev:
> är det låset så ruttet?
> jag hade ett kryptonite på en ganska
> stöldbegärlig elektra i 4 år, är det ett
> bättre lås?

Inget aning om hur låset är. Men Bad Boy är stöldbegärlig så det spelar ju ingen roll vilket lås man har om den står utomhus. Tyvärr.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp