bakdämpar service sthlm

etnica

Aktiv medlem
bakdämpar service sthlm
Hej,
meckade med min bakdämpare och lyckas få in luft i oljan i ifp delen när jag justerade ifp trycket.

DÅ jag inte har verktyg för att plocka isär/ihop den så blir det nog billigast att lämna in den till nån än att köpa alla verktyg. Någom som vet nån cykelbutik som är billigare än 750:-(cykloteket) för att göra service på en bakdämpare. Skall inte behövas byta packningar men behövs förmodligen bytas olja nu.

Gäller en sugig rockshox monarch rt3 årsmodell 2012.

bakdämpar service sthlm
750:- för en service, jag gissar med nya packningar - visar borde bytas om man öppna dämperenhet - låter som ett bra pris.
Stora fråga är hur du lyckas för luft i till oljan med ett ifp tryck justering om en packning är inte skadade och behövs bytas?

bakdämpar service sthlm
Hej,
utav idiotiska anledningar komprimerade jag dämparen med 0psi i tryck. Packningen i ifp adaptern hade gått sönder.

Efter det så lät det som luft pressades igenom olja när jag komprimerar dämparen. Därav att jag tror att allt inte längre står rätt till längre.

bakdämpar service sthlm
Det du behöver är en polygrip pliers att göra den marks (märken) på den dämperpistong, hur den lyckets få den luft inuti på insidan är den inte relevant. *bang bang* *knak*.

bakdämpar service sthlm
örgelgörgel skrev:
-------------------------------------------------------
> Det du behöver är en polygrip pliers att göra
> den marks (märken) på den dämperpistong, hur
> den lyckets få den luft inuti på insidan är den
> inte relevant. *bang bang* *knak*.

Hehe, Episkt! :-)

/T

bakdämpar service sthlm
Jo jag skulle kunna göra själv men har inte verktygen som behövs.

har läst service manualen det enda som jag fick problem med när jag läste det var att man var tvungen att veta "shock dimensions" för att veta hur långt in IFP brickan skall skjutas in vet ej vart man skall mäta för att få ut dimensionerna som efterfrågas.

Men mitt största problem är att jag ej har några verktyg och o-ringen är fortf. sönder till min ifp adapter =(

bakdämpar service sthlm
Uppdaterad: beställde en ny fox float dämpare, hitta en för halva priset på rea.

Rock Shox monarch rt3 suger och har ingen lust att lägga pengar på den.

hej o hå.

Tillbaka
Topp