Bara cykling gör mig glad.
Någon som känner igen det? Jag vill bara cykla, längre, snabbare och tyngre.. Mina ben svullnar och spontanköp av billiga kläder på Lidl dämpar min stress.. Pga att racer är min enda fungerande cykel för tillfället så är det dom turerna som blir. Jag vill iväg direkt nät jag vaknar och när jag närmar mig hemmet så vill jag vända. Grabben i vagnen bakom är nöjd, han har boll, traktor och välling. Samt en hel del mer i sköt väskan som han inte vet om så det hade inte varit omöjligt.. Skruva cykel är inte längre kul, bara köra dom. XC, Lvg.. Genrer jag aldrig trodde jag skulle göra. BMX:en vågar jag inte ta ut i parken pga ryggen, dirten väntar på att jag ska byta ett däck och montera växelvajer. Jag vill hoppa på dom nya hoppen, en riktigt fin linje grabbarna har byggt, för tajt för en fs med dubbelkrona men en dirt hade nog fungerat. Priblemet är väl att jag känner mig gammal, som en slägga i nyllet kom det.. Nu sitter jag som alltid kört freeride med 3par lycrabyxor och letar nytt växelsystem till lvg-cykeln.. Ramväxlar är ett helvete. Jag är en trött, arbetslös hemmapappa som har turen nog att ha en chariot cykelpark och en son som älskar åka med. Igår gick premiären på en längre tur, 48km med vagn och 3.11 km/min eller 18.81km/h i snitt. Med tanke på att det skulle vara en lugn tur så är jag nöjd.. Men nu "måste" jag ligga runt 30km/tur för att få min endorfinkick.. att titta ner genom det trasiga gladet på min telefon som är min cykeldator är det som får stressen att försvinna, påminns jag så trampar jag tyngre, snabbare och svär över växlarna som man måste släppa styret för att nå och putsa in varje ny växel.. Det är lättare att stoppa ungen i vagnen när han ska sova på dagen än lägga han i sängen, hatar läggningar. Allt hade väl varit fint med cyklingen om jag inte hade varit rädd för väggen som jag träffade för några år sedan,BIA visade 4.3kg fett i kroppen det gör ont, allt gör ont. Ryggen gör ont, endorfiner är mina extra smärtstillande..
På måndag börjar dagis igen.. Och jag behöver ett jobb.
Tack för att jag fick spy lite, kommer ångra det efter att jag skrivit detta och postat det. Men finns det fler som självplågar sig för att slippa vardagsstressen och sina dampanfall?
På måndag börjar dagis igen.. Och jag behöver ett jobb.
Tack för att jag fick spy lite, kommer ångra det efter att jag skrivit detta och postat det. Men finns det fler som självplågar sig för att slippa vardagsstressen och sina dampanfall?
Senast ändrad: