Barcelona :)

• Trådstartare Trådstartare Xel
  • Start datum Start datum

Xel

Ny medlem
Tjena alla happy medlemmar :)

Sist mars sticker jag och en polare till Barcelona för att tare lungt och cykla lite och så, jag undrar om någon av er har full koll på vad det kostar att ta med sig en cykel? Eller är det dagspriser på sånt? Någon som kanske vet billiga lägenhter/ rum att hyra till sitt förfogande ?

Man lär väl ha alla önskvärda verktyg med sig .... hehe..

Dela gärna med er av eran erfarenhet från barcelona eller nån annan stans ni har vart.

Att ta med sig en jonne kan kosta allt från ingenting till tusen kronor, det beror på flygbolag. Ett tips är att packa så lite som möjligt, får man in hojj och bagage under 20kg + 6kg så kan de vara bussiga å släppa förbi en utan extra kostnad. Väger det mer så får man nästan alltid betala.

Barcelona... jag har inte hojjat där men när jag var där såg jag flera MTBare och gick förbi ett par cykelbutiker där så nog hojjar de alltid. De har ju en kulle/berg precis brevid som såg mycket inbjudande ut. Jag vet inte om det finns cykelstigar där men jag har väldigt svårt att tro att det inte skulle finnas det.

Hursomhelst så kräver jag en rapport sen för Barskelåna är ju en finfin stad och finns det dessutom bra MTB i anslutning så är det ett bokat resmål för en cykel/lökar-resa.

Stalle

Jag och några polare var i Barcelona i sommras. dock utan cyklar. Men ett billigt och fantastiskt prisvärt Boende där vi bodde, var Sea Point Hotel. Det ingår rejäl frukost i priset. Man bor precis vid stranden, max 200 m ifrån. Ligger nära den kända gatan La Rambla, och även nära Berget som Kung stalle nämner i inlägget lite längre upp.

Här får du en länk till en sida där nu kan boka rum. Finns ju hundratals olika sidor man kan beställa boende på hostels från. vet inte om detta är det billigaste alternativet, men men här finns iaf lite bilder från Sea Pioint.

http://www.hostels.com/en/availability.php/HostelNumber.1717

http://www.seapointhostel.com/

Tillbaka
Topp