Barncyklar (24") på Biltema?? (nu med länkar)

ulsa

Medlem
Tjenare!

Japp, jag har använt sökfunktionen ;-)

Skall köpa en cykel till en 10-årig tjej. Hon kommer inte köra den i skogen, men väl på extremt backiga grusvägar... Är Biltemas barncyklar helt värdelösa eller finns det något där som kan vara prisvärt? Barn växer ju och efter ett par år behövs ny cykel igen och andrahandsvärdet är ju inte det bästa så jag vill inte lägga mer än ett par tusen. Jag vill helst inte köpa begagnat.

Om Biltemas cyklar inte är ett alternativ, vad har ni då för tips i göteborgstrakten?

Mvh,
Ulf

Edit länkar:

Här är en lista med länkar på de 24" av intresse som finns på Biltema om någon har lust att ta en titt:
Tack på förhand!

Red Eagle 15kg 1790:-
Split Rock 15kg 1490:-
Cliffhanger 14.5kg 1490:-
Thrasher 14.5kg 990:-

Senast redigerad av en moderator:
Tack Peter, men hon kommer att cykla 2 km till skolan och till nån kompis då och då så 5000:- känns som lite väl mycket...

Ta en billig cykel som ser cool ut. Det är viktigare att hon kommer ut och cyklar än att det sitter en viss nivå på komponenter på cykeln. Biltema räcker utmärkt.

Ett alternativ kan ju vara Scotts barnmodeller, men dom kostar ca 4000 SEK. Kan vara lite mycket?

Antar att det är en 24-tummare som gäller? I så fall så slår jag ett slag för Cube Team 240.
Väger endast 10,4 kg (enligt tillverkaren) och kostar strax under 3000 kr på Häggs (ligger dock inte ute på hemsidan ännu).

Så här ser den ut: Cube Team 240

Din dotter kommer tacka dig för de 7-9 kilos extra vikt som hon slipper i uppförsbackarna jämfört med en biltema-cykel.

Köpte en 16-tummare till min 4-åring på Bema. Den väger väl något mer än min Scott Tampico:-(

En 24-tummare borde väl landa i trakterna av en militärhoj viktmässigt.

Oscar

Varför inte kolla vikterna innan ni börjar gissa? Var det inte Rikard som sa att vikterna på webben är inklusive emballagematerial för att dom skall kunna beräkna frakten vid postorderförsäljning?

Red Devil (eller vad den röda nu heter) väger väl 15 kg?

Håller med om att Read Eagle var snyggast av de cyklarna du räknat upp. Det är nog svårt att hitta andra bättre hojar till det priset.

Bara du inte köper denna 19-kiloskoloss: Yosemite "Badger". Måste vara världsrekord tung barncykel (visst det är säkert med emballage och så men det är ändå gräsligt tungt).

Linnex Skrev:
-------------------------------------------------------
> måste bara få visa.
>
> Köpte denna i fredags till grabben.
> 24" racer.
>
>
> tro att rainer har gått sedan dess :-D
>
> // Linnex

haha, en sån såg jag på "på 2 hjul" i göteborg :P skitgrymma!

Red Eagle eller Cliffhanger - de andra ramarna såg ju helt galna ut. Men det viktigaste är ju att ramen passar, så låt henne prova/välja.

Tillbaka
Topp