Bash guard till Slash 8

blitz

Aktiv medlem
Bash guard till Slash 8
Då hösten har kommit till oss i Småland så har jag funderat mer och mer på behovet av en bash guard till min Slash. Detta då man inte kan förlita sig på greppet på samma sätt.

Har hört mycket gott om Oneup men den verkar inte vara så lätt att få tag i just nu.

Någon annan som har tips på en vettig? Behov av kedjestyrare ser jag som sekundärt.

Tack på förhand

Bash guard till Slash 8
Tror dessa är poppis?

Monterade en sådan på min Fuel EX, funkar bra. Som någon skrivit om den tidigare så kan man gå upp en storlek (fler tänder) om man vill ha lite mer marginal, men då försvinner lite markfrigång.

Bash guard till Slash 8
Då hösten har kommit till oss i Småland så har jag funderat mer och mer på behovet av en bash guard till min Slash. Detta då man inte kan förlita sig på greppet på samma sätt.

Har hört mycket gott om Oneup men den verkar inte vara så lätt att få tag i just nu.

Någon annan som har tips på en vettig? Behov av kedjestyrare ser jag som sekundärt.

Tack på förhand
Kolla så det är ok att montera bash guard på Slashen. Så du inte råkar ut för samma sak som jag gjorde med min Stumpjumper, se tråden "Visa din misär".

Bash guard till Slash 8
Funderar också på ett bash guard / kedjestyrare till en Slash. Den har ju ISCG 05 hål - betyder det att man kan slänga på ex en sådan här Nukeproof?

Och - kan den övre kedjestyrningen minska kedjeslammer i stök?

Överlag: Pros and cons för bash guard / kedjestyrning?

Bash guard till Slash 8
Funderar också på ett bash guard / kedjestyrare till en Slash. Den har ju ISCG 05 hål - betyder det att man kan slänga på ex en sådan här Nukeproof?

Och - kan den övre kedjestyrningen minska kedjeslammer i stök?

Överlag: Pros and cons för bash guard / kedjestyrning?
Svårare att tappa kedjan i stökig terräng och skydda cykel/krans från att smälla i stenar, rötter osv.

Bash guard till Slash 8
IMG_20221003_154410.jpg

Jag har en slash - 20 och kör med bash från Nukeproof. Funkar bra.

Bash guard till Slash 8
Ah, det är ju exakt den jag kollat på. Lätt att montera? Gör den någonting för att minska slammer från kedjan också? Tänkte om själva den övre styraren gör att kedjan flaxar mindre i stök?
Det svåraste är att få av vevarmarna, de sitter bra hårt, sen är det inga problem. Jag har inte reagera på ljud från kedjan, varken före eller efter. Jag satt på den för att skydda kransen från mina misslyckanden.

Tillbaka
Topp