bästa cykelbutiker (att jobba i)

MTBemil

Aktiv medlem
tjena, jag är i 20-års åldern och har jobbat som cykelmeck senaste året. Det är något jag gillar att hålla på med och kan tänka mig hålla på med långsiktigt.
Däremot har jag redan sett (och hört) att arbetsförhållandena i cykelbutiker inte alltid är så bra, om det handlar om dålig lön eller arbetstider eller stress. Men istället för att smutskasta dåliga butiker så ställer jag den motsatta frågan: vilka butiker är riktigt bra att jobba på? vart borde man söka sig till? (och vilka borde man handla hos)

Jag skulle säga att det beror på hur man är som person och vad man gillar.

Jag började som cykelmek i en stor butik i Norge och fick lära mig jobba med alla sorters cyklar från 4000kr "citymtb" med enkla drivlinabyten till 100000kr cyklar med Campa EPS. En riktigt bra start men kanske inte lika personligt.

Specialized Concept Store i Stockholm är trevligt med bra folk som både jobbar och handlar där :) Musette i Malmö där jag jobbar nu är ännu bättre ;)

de flesta cykelbutiker mekar ju med hybrider o annat likvärdigt, inte många butiker som kör bara mtb eller lvg. lönen i cykelbutiker må inte vara de bästa och alla cykelmekar är självlärda och därför svårt att ha högre lön, försök hitta ett ställe vars personal är goa och sen ansöka om jobb om stället känns bra. räkna bort xxl, biltema och liknande

Tillbaka
Topp