Bästa cykelbyxorna ?

• Trådstartare Trådstartare kennenneth
  • Start datum Start datum
Bästa cykelbyxorna ?
Köpte ett par Gore Bike wear bib-knickers i helgen och dom var powered by assos :) Dom var grymt sköna vid utprovningen men det återstår att se om dom levererar vid cykling. Hoppas det blir några grader varmare nu bara.

Hängsle-knickers måste vara det absolut snyggaste cykelplagget.

Bästa cykelbyxorna ?
Passformen förbättras ju fler paneler cykelbyxan har. En panel är ett tygstycke. Så att tyg och sömmar följer musklerna och inte glider omkring. Tvärtemot från hur kläder brukar vara:)

Jag tror att Assos har bäst passform. Men jag har inte testat dom själv.

Bästa cykelbyxorna ?
Friskis Skrev:
-------------------------------------------------------
> Finns det bra cykelboxor spec. för tjejer??? Hälst
> knickers...
>
> Annan fråga: Har ni kalsonger/troser UNDER
> cykelbyxorna????
>
> //MVH Eszter
>

Ja det finns ganska gott om byxor speciellt till tjejer, cykelmagneten i falkenberg har i alla fall svart knickers utan hängsle speciellt till tjejer. Min sambo har sådana och dom funkar bra.

Kalsonger under cykelbyxor, nähädu.

Bästa cykelbyxorna ?
Eszter: På Cykloteket finns ett hyfsat utbud av tjejkläder, däribland cykelbyxor. Jag har ett par Bogner knickers som jag köpte där förra (?) året och som jag är grymt nöjd med, men de verkar inte sälja detta märke i år. Däremot fanns senast i helgen Gore och Briko knickers i dammodell - Brikos variant med vita sidopaneler verkar väldigt schyssta... Dit och testa! :-)

Håller dessutom med föregående talare - inga underkläder under cykelbyxorna! Skavsår... *aj*

Bästa cykelbyxorna ?
Mattias L: Jag skulle reklamerat dem omgående. Det låter inte som Pearl Izumi kvalite'. Dessutom tror jag Pearl Izumi lämnar ett års garanti på sina byxor också (jag sitter på mitt arbete så jag kan inte verifiera detta).

Själv har jag 2 st Pearl Izumi 3D Microsensor short och är väldigt nöjd med dem.

Tillbaka
Topp