Bästa godiset under cykling?

Lillgammal sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
När jag läste på karamellkungens hemsida igår såg jagmest frukotsglukossirap , ni säger att glukossirap är det bästa. aj då.

Kanske skulle besöka den amerikanska delen av snabbköpet

Köp lite alldayumay och fortsätt på ben&jerry istället. #biggerbytheday

Ben and jerry är lite av ett socialt konstruerat behov jag har. Egentligen gillar jag inte skiten iaf i adekvat jämförelse med dess kaloriinnehåll.
SIA hade den här macadamia glassen som de slutade med. Lite sälta i glassen. SÅÅÅ god!

Men kör jag ben och lite jerry så kör jag kanelebullesmaken.

En annan rolig sak jag märker är att godis och snacks ja mat i allmänhet smakar såå mycket godare de dagarna man "inte får äta", när man kommer hem från 3h tur så smakar maten helt enkelt inte, det blir ett nödvändigt ont.
Någon som kan relatera?

Senast ändrad:
Lyktstoplemedhjul sa:
Lillgammal sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
När jag läste på karamellkungens hemsida igår såg jagmest frukotsglukossirap , ni säger att glukossirap är det bästa. aj då.

Ben and jerry är lite av ett socialt konstruerat behov jag har. Egentligen gillar jag inte skiten iaf i adekvat jämförelse med dess kaloriinnehåll.
SIA hade den här macadamia glassen som de slutade med. Lite sälta i glassen. SÅÅÅ god!

En annan rolig sak jag märker är att godis och snacks ja mat i allmänhet smakar såå mycket godare de dagarna man "inte får äta", när man kommer hem från 3h tur så smakar maten helt enkelt inte, det blir ett nödvändigt ont.
Någon som kan relatera?

För mig är det tvärtom, men jag har hållit på med fitness och bb i över 10 år så min relation till mat är nog lite annorlunda jämfört med en "vanlig" person. Kör jag långturer på cykel kan jag LÄTT dra i mig bortåt 3-5000kcal inom loppet av någon timme efter cyklingen. Annars äter jag uppskattningsvis 2500-3000kcal dagligen i form av en "bro-diet" bestående av kycklingbröst, råris, grönsaker och vit fisk. Eat big to get big :D

Lillgammal sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
Lillgammal sa:
Lyktstoplemedhjul sa:

Någon som kan relatera?

För mig är det tvärtom, men jag har hållit på med fitness och bb i över 10 år så min relation till mat är nog lite annorlunda jämfört med en "vanlig" person. Kör jag långturer på cykel kan jag LÄTT dra i mig bortåt 3-5000kcal inom loppet av någon timme efter cyklingen. Annars äter jag uppskattningsvis 2500-3000kcal dagligen i form av en "bro-diet" bestående av kycklingbröst, råris, grönsaker och vit fisk. Eat big to get big :D

Om jag har förstått det rätt så kan det skilja något oerhört gällande detta. Vissa blir vrålhungriga och sugna efter att ha tränat. Alltså man blir ju "hungrig" och vill slippa den här utmattade känslan så då äter man men det är inte alls samma goda smak i det man äter som det man äter när man suttit framför datorn en hel dag och ligger lågt på kalorier. Då kan man riktigt smaka alla smakerna.

Så här har jag upplevt det nu i de cirkus 7 åren jag har tränat. Styrketräning eller kondition
Eventuellt än mer vid kondition, då ansträngning och suget går hand i hand. Och ja med ansträngning menar jag då förbrända kalorier. Så säger inget ont om att folk som spyr vid marklyft inte "tränar hårt"

Senast ändrad:
Lyktstoplemedhjul sa:
Någon som kan relatera?

Det har inte med cyklingen att göra, det har med din förmåga att kunna laga god mat. Man kan ju inte vara genetiskt begåvad i både träning och matlagning.

Jeppe_E sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
Någon som kan relatera?

Det har inte med cyklingen att göra, det har med din förmåga att kunna laga god mat. Man kan ju inte vara genetiskt begåvad i både träning och matlagning.

Ska man micra ben och jerryn :(

me.I.am sa:
Om du ska klara VR på 8h solo så kanske du ska käka nåt annat än B&J efter träning, bara en tanke.

Får väl äta vad jag vill efter vättern :( 8h solo kräver nästan champagne, men kräver inget sådant mottagande, är ödmjuk
Ostron vill jag dock ha!

Men jo träning ja jag förstår. Men som jag sagt nu åtminstone en gång så äter jag inte ben and jerrys varje dag. Igår åt jag tex havregrynsgröt och en del vitt bröd

Senast ändrad:
Lyktstoplemedhjul sa:
Jeppe_E sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
Någon som kan relatera?

Ska man micra ben och jerryn :(
Jag brukar köra den i micron om den är djupfryst!

Den senaste tiden har jag kört med en sån där påse Sugarland Party Mix från Lidl innehållande lagom portionsförpackat smågodis.
http://www.lidl.de/de/sugarland-party-mix/p31603

Innehåller till exempel små björnar, frukter och även klassiker som kossan Milli Muh:

WP_20160508_14_47_12_Rich.jpg

Denna eller kolasås. En tub, lätt att portionera och kostar som en pyttegel av sportmärke. Dessutom enhandsaktiverad med snäppkork.

Bilagor

• 20160509_174303.jpg
    20160509_174303.jpg
    161.5 KB · Besök: 93
Basset's vingummin kan få den värsta misär att vända. Fastnar inte i garnityret och har en perfekt storlek. Ett gummi var 10:e minut så känns det som att motvinden vänder, temperaturen stiger & regnet avtar.
En punktering med stelfrusna fingrar lagas med ett hånflin på läpparna när munnen fyllts till bredden med vingummin.

Jag hade färska dadlar sist. Hur gott som helst. Man kan ju iofs kärna ur dem innan också så blir det helt safe. Känns som det borde vara rätt bra energiinnehåll i dem också.

+1 mandelmassa i tub om man är ute hela dagen.

Annars är "flapjacks" trevliga: innehåller strax under 400 kalorier och på min lokala Hemköp kostar 2 för 25 kr.

nieves sa:
Basset's vingummin kan få den värsta misär att vända. Fastnar inte i garnityret och har en perfekt storlek. Ett gummi var 10:e minut så känns det som att motvinden vänder, temperaturen stiger & regnet avtar.
En punktering med stelfrusna fingrar lagas med ett hånflin på läpparna när munnen fyllts till bredden med vingummin.

+1

Fast jag föredrar ordentligt lagrade vingummin, de fastnar i tänderna.

fhloston sa:
nieves sa:

+1

Varning utfärdas! Bassett's Wine Gums är inte alls vad de brukade vara efter att de bytte recept. Nu är de mer som ordinär sunkgelé à la budgetgodis.

De sursockrade går dock IMHO fortfarande att äta utan kväljningar

NLC sa:
fhloston sa:
nieves sa:

+1

Varning utfärdas! Bassett's Wine Gums är inte alls vad de brukade vara efter att de bytte recept. Nu är de mer som ordinär sunkgelé à la budgetgodis.

Bittert :( (fast lite underhållande ändå)

NLC sa:
fhloston sa:
nieves sa:

+1

Hmm, man kanske måste ut på en hamstringsrunda.

Jag blir ofta trött när jag cyklar hem från jobbet, trots skaplig lunch med kolhydrater och protein samt lite grönsaker. Snickers hjälper - men det känns sådär. Bra alternativ?

Kul att se att folk bumpar mina kvalitetstrådar.

Äta fler kolhydrater skulle jag rådit.

Annars fungerar saft mycket bra. Något jag själv kör på för tillfället. Har haft mina år med tillskott, då jag kommer från styrketräningsvärlden.

Om du åt ordentligt efter träningspassen med riktig mat istället för godis och snabbakolgydrater. Så återhämtningen blev bättre, så skulle du nog inte behöva fylla på med godis under passen.

Longines sa:
Jag blir ofta trött när jag cyklar hem från jobbet, trots skaplig lunch med kolhydrater och protein samt lite grönsaker. Snickers hjälper - men det känns sådär. Bra alternativ?

Munfull med Nescafé? Skämt åsido så tror jag (givet att du inte har kroppsarbete) att det nog är mer mentalt än fysiskt så lite HTFU och du ska se att du hittat energi utan att äta något särskilt innan.

NLC sa:
Longines sa:

Munfull med Nescafé? Skämt åsido så tror jag (givet att du inte har kroppsarbete) att det nog är mer mentalt än fysiskt så lite HTFU och du ska se att du hittat energi utan att äta något särskilt innan.

+1

Nu framgår det inte hur långt longines har att cykla hem. Jag har 12 km, och i början hade jag samma känsla, jag var tvungen att fylla på med något. Nu klarar jag både att cykla hem och ta ett pass på trainern utan att äta. Sen beror det på vad syftet är. Är syftet att prestera höga siffror på trainern går det bättre med lite påfyllning ca 3 timmar innan hemfärd, om syftet är att bränna fett, är det bättre att inte äta. Tror jag :-)

kay sa:
Om du åt ordentligt efter träningspassen med riktig mat istället för godis och snabbakolgydrater. Så återhämtningen blev bättre, så skulle du nog inte behöva fylla på med godis under passen.

Om det är mig du avser att näthata så kaan jag instämma.
Försöker för tillfället optimera min kost anpassat efter cyklingen.

Första steget jag har tagit är att inta kolhydraterna under och efter träning.
Dessutom har jag börjat bry mig om fettinnehåll i maten då fett automatiskt utesluter fler kolhydrater.
Även om jag tycker mig må bäst om jag har fettet kring 1gram/kroppsvikt.

Har inte råd att spara in på något nu när det är 8h som gäller

Sambal Oelek sa:
Jag hade färska dadlar sist. Hur gott som helst. Man kan ju iofs kärna ur dem innan också så blir det helt safe. Känns som det borde vara rätt bra energiinnehåll i dem också.

Jag också! Dadlar är bra grejer innehåller en massa nyttigheter. Enkelt att äta också

Tillbaka
Topp