Bästa motionsappen

1888

Aktiv medlem
Bästa motionsappen
Har nyligen inskaffat en sån däringa smartphone.
Nu undrar jag (har sökt på forumet utan att hitta något)
vilken träningsapp med kartor jag skall ladda ner.
Jag vill kunna se var jag är när jag är ute, samt kunna se var jag har varit när jag kommit hem.
Sony Experia Z3 compact heter luren om det har nån betydelse.

Bästa motionsappen
fredrick skrev:
-------------------------------------------------------
> Testat många!
> Strava gillar jag bäst. Enkelt val för mig.

+1

Bästa motionsappen
ipbike (android), inte för att det är vackert utan för oändliga inställningsmöjligheter både gällande visad info och synkning.
Smutt med ANT+ stöd också naturligtvis.

Bästa motionsappen
Använder alltid Endomondo, mest av sociala skäl. Ibland Strava eller ipbike. Ipbike för att logga effekt. Strava om jag inte har ant+-effektmätare.

Endomondo har dålig datakvalitet (tar bort vad den anser vara onödiga datapunkter) så vill du spara/exportera så bör du ha något annat.

z3:an borde ha bra batteri så du borde kunna prova en massa appar parallellt i många timmar. :)

Bästa motionsappen
Jag fick med sHealth på Galaxy s5:an (+ samsung gear). Den fungerar ypperligt, finns säkerligen till de flesta nyare samsungtelefoner. sHealth loggar puls, maxpuls, medelpuls, ritar ut sträckan man cyklar och anger hastighet med färgkoder, höjdmeter/stigning mm blablabla.

Rekommenderas för den med samsung.

Bästa motionsappen
velocipede skrev:
-------------------------------------------------------
> Strava för mig också. Sen de började med
> automatiskt sync med Garmin connect har det blivit
> ännu smidigare.

+1 en av de bästa funktionerna på länge :)

Bästa motionsappen
OK.
Endomondo eller Strava verkar det som.
Vilken är enklast att använda?
Är en gammal gubbe (55+) som har stora problem med denna nya feleton.

Bästa motionsappen
Om du skall ha den för att se fart, tid, sträcka ev. puls mm när du cyklar så skall du köra Endomondo. Sedan använder du tapiriik.com för att synka över det till det Strava kontot.

Skall du bara logga rundan kan du köra Strava appen, den är dock kass att se fart mm på när man cyklar.

Båda fungerar att använda kartan på för att se var man är men det finns bättre appar för det. Vet inte om den finns till android men till Iphone är Motion-X bra. Den har bättre kartmaterial samt att man kan ladda ner kartorna i mobilen vilket är bra om man står i skogen utan täckning.

Bästa motionsappen
Verkar vara hugget som stucket om man är ute efter basic grejerna

Bilagor

• IMG_20141018_150940.jpg
    IMG_20141018_150940.jpg
    66.5 KB · Besök: 18
Tillbaka
Topp