tobiasbjorkgren
Moderator
Bästa MTB-däcken för varierat underlag
Jo, läste att det är pure grip blandningen du kör med. Men jag hittar inget raceking i 35mm när jag söker på continentals hemsida.Tror inte du läser allt jag skrev.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jo, läste att det är pure grip blandningen du kör med. Men jag hittar inget raceking i 35mm när jag söker på continentals hemsida.Tror inte du läser allt jag skrev.
Precis. Skrev också om man vill köra på våta underlag stenar/rötter då är det black chilli som gäller(har alltså kört dom) annars hade jag inte skrivit det. Men att jag idag kör 35mm på min pendel hoj som går asfalt/grus och då räcker pure grid. Och dom heter då raceking cx i 35mm.Jo, läste att det är pure grip blandningen du kör med. Men jag hittar inget raceking i 35mm när jag söker på continentals hemsida.
Googla "race king 35". T ex https://www.cmcykel.se/dack-slang/d...al-race-king-cx-28-35-622-performance-vikbartJo, läste att det är pure grip blandningen du kör med. Men jag hittar inget raceking i 35mm när jag söker på continentals hemsida.
Se där. Tittade på contis egna webb bara och filtrerade efter 35 mm för jag var nyfiken. Synd att black chili inte finns i fler bredderGoogla "race king 35". T ex https://www.cmcykel.se/dack-slang/d...al-race-king-cx-28-35-622-performance-vikbart
Var att jag inte hittade däcket på contis hemsida om gjorde mig nyfiken om du menade det däcket eller terraspeed som jag sett som ser liknande ut med gravel specifikt. Men @ybs hittade den åt mig.Precis. Skrev också om man vill köra på våta underlag stenar/rötter då är det black chilli som gäller(har alltså kört dom) annars hade jag inte skrivit det. Men att jag idag kör 35mm på min pendel hoj som går asfalt/grus och då räcker pure grid. Och dom heter då raceking cx i 35mm.
Som jag har skrivit här flera ggr tidigareAngående pure grip vs black chili så läste jag på "Bicycle Rolling Resistance" och enligt dom (om jag fattat rätt) så skall pure grip-blandningen rulla bättre på asfalt medan black chili är bättre på allt annat.