Bästa och snabb pendlarcykel?

Nielsstober

Medlem
Hej,
behöver en ny cykel och har inte så värst koll. Haft en super bra och snabb hybrid tidigare och det är nog åt det hållet jag vill. Cykeln ska rulla bra, var hyfsat lätt, har pakethållare och gärna dynamo och minst 16-vxl. Kommer pendla nästan varje dag. Min budget ligger på Max 9000-9500. Några tips på bra cykel som matchar allt (eller nästan allt) detta? Tack!
PS har spanat in Specialized Sirrus EQ BT, är det nåt att ha om nån vet?

Senast ändrad:
Specialized-cykelt du kollat på ser ju ut att uppfylla din kravspec och generellt så är Specialized bra grejer och dessutom snygga. Däremot är Specialized generellt dyra jämfört med andra märken så motsvarande cykel från en webb-shop skulle nog kosta runt 5-6000kr.

Det jag personligen i första hand skulle kolla på den cykeln är om det får plats lite bredare däck (står att den kommer med 32mm) och om det får plats dubbdäck. Jag tycker också det är lite onödigt med tre-delat fram, man behöver inte så många växlar, men det är ju mer personlig smak.

Jag är grymt nöjd med min Canyon Roadlite som pendlare. Fästen för pakethållare/stänkskärmar.
Har själv SL7.0 men 6:an ligger på strax under 9000.

Edit: Lite osäker på om de plockat bort fästena på årets modell...

Tillbaka
Topp