Bästa och varmaste vinterbyxorna?

Bernt

Ny medlem
Jag har ett par (slitna) "Endura Thermastat Clip Windstopper Tight"-byxor från Cykelcity för tillfället. Finns det några andra bättre alternativ??? De ska vara riktigt varma, vind- och vattentäta, men ändå smidiga... Någon som t ex provat "Assos Thermo LL"??

Bernt Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har ett par (slitna) "Endura Thermastat Clip
> Windstopper Tight"-byxor från Cykelcity för
> tillfället. Finns det några andra bättre
> alternativ??? De ska vara riktigt varma, vind- och
> vattentäta, men ändå smidiga... Någon som t ex
> provat "Assos Thermo LL"??

Så de är inte tillräckligt varma då? Som många säger... långfilsingar under då?

De är hyfsat varma men börjar bli slitna. Så jag behöver ett nytt par. Frågan är alltså om jag ska köpa likadana igen eller om det finns bättre alternativ.

När jag sökt information om vinterbyxor har jag hittat många trådar som enhälligt verkar bekräfta att endura thermastat är de bästa byxorna. Jag har inte själv haft möjlighet att jämför olika andra modeller, utan går på rekommendationerna från alla vinterklädestrådar som finns. Det tycker jag du också ska göra, oftast är det goda råd.

Dessvärre fanns dock inte thermastat i min storlek på cyckelcity förut och om ett par dagar fyller jag år, så jag avvaktar för säkerhets skull med att köpa ;-)

Mina endura thermastat är det bästa plagget (cykling eller ej) jag någonsin köpt. Funkar helt enkelt kanon. Met ett underställ under går det utan problem att hojja i 20 minus. Vill du ha det ännu varmare kan du köpa dem lite större och kanske få in ett mellanställ (microfleece eller liknande) under också.

f

Jag är också på jakt efter vinterbyxor. Vart kan/har ni köpt era byxor? (dom som du har, feffemannen till exempel).

//Mvh Max

annars så har vi gore's windstopper byxor, varma? ja, jag kört med dem i -10 grader utan några som helst problem, är det lite väl kallt kan ett underställ under användas (dock väldigt sällan nödvändigt).

annars så vet jag inte riktigt vad jag skulle köpa.

Tights med styva tyger i sig så som Gore Windstopper kan gå sönder ifall grenar rispar mot det styva tyget. Så tror jag även att ojämn is kan skära upp dem i en vurpa. Så då blir det svårt att sy igen hålen i det oelastiska tyget. Så jag köpte mig ett par New Line Termostat istället. De är helelastiska. Då blir det lätt att sy igen små skavanker ifall det uppstår så tål de att rispas av grenar också. Med underställsbyxor är de tillräckligt varma för mig iaf.

Jag ogillar dragkedjor som är placerade i mitten av vaden. eftersom det är risk att dragkedjan skaver på hälsenan tycker jag. Men det finns iaf byxor med dragkedjan skonsamt, lite åt sidan.

Faran: Gores Profi (Windstopper) tål en hel del, jag vet då jag har utsatt mina för rena glidturer längs det mesta. Att inte köpa dessa enbart pga hållbarhetsbetänkligheter är enligt mina erfarenheter ett misstag. Däremot är elastisk Windstopper ren skit när det gäller hållbarhet.

Kör mina med Vermarc knickers under just nu (känsliga knän), funkar finfint och håller en bra bit längre ner i temp.

Tillbaka
Topp